Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Ervaringsmeting Generiek Kompas
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
  • MijnZorgPeiler
  • Branches
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Klanten over ons
  • Over ons
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
    • Certificering voor onderzoek
  • Contact
    • Offerte aanvragen
    • Portal

7 september 2022 by Van Loveren & Partners

MijnZorgPeiler vernieuwt: eenvoudiger en duidelijker 

Ons eigen meetinstrument MijnZorgPeiler is continu in ontwikkeling. Waar de laatste jaren de nadruk lag op functionaliteit, wordt het komende jaar ingezet op gebruiksvriendelijkheid. Achter de schermen is al hard gewerkt aan de inventarisatie van alle wensen en het uitzetten van een koers voor het komende jaar. Dit heeft geresulteerd in de volgende roadmap: 

Gebruikers zijn benaderd om ideeën aan te dragen voor verbetering en om deel te nemen aan een testpanel. We houden u op de hoogte! 

 

Categorie: Algemeen

31 augustus 2022 by Van Loveren & Partners

1 september – workshop voor abonnementhouders MijnZorgPeiler

Van Loveren & Partners heeft een eigen tool voor online onderzoek en rapportage: MijnZorgPeiler.
Met behulp van deze tool kun je gemakkelijk onderzoeken uitzetten en real-time rapportages inzien.
Speciaal voor onze abonnementhouders organiseren wij 4 keer per jaar een (online) workshop over uiteenlopende onderwerpen.

Workshop zorgzwaarte ijking

Op 1 september houden wij een workshop over Zorgzwaarte ijking.
Bij cliënten in de ouderenzorg kan de zorgvraag vrijwel onopgemerkt toenemen. Aan de hand van een zorgzwaarte ijking door gedragsdeskundigen van Van Loveren & Partners worden zorgzwaartepakketten opnieuw berekend en geanalyseerd. Tevens schrijven we een handvat om nieuwe (hogere) indiceringen bij het CIZ aan te vragen.

Op 22 november is onze volgende workshop, met als onderwerpen Onderzoek onder medewerkers en MijnZorgPeiler koppelen aan een ECD.

Categorie: Algemeen

9 augustus 2022 by Van Loveren & Partners

Ervaringen op ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland, iedereen kent het wel. ZorgkaartNederland is sinds haar twaalfjarig bestaan uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke ervaringsplatform in de zorg met ruim 1 miljoen waarderingen van patiënten.

Waarvoor is ZorgkaartNederland?

Op ZorgkaartNederland staan ervaringen beschreven door mensen, voor mensen. Cliënten en patiënten delen hier hun ervaring met afspraken, verpleging, omgang medewerkers, kwaliteit van leven en de accommodatie.

Is het verplicht?

Sinds 2021 is het voor alle verpleeghuizen verplicht om jaarlijks met de zes waarderingsvragen van ZorgkaartNederland te meten. De totaalscore van deze zes vragen is namelijk verplicht om aan te leveren bij de kwaliteitskaderindicatoren van de verpleeghuiszorg. Enkel meten met de NPS-vraag is niet meer voldoende.

Elk verpleeghuis moet jaarlijks voldoende waarderingen verzamelen. Dit betekent dat zorgaanbieders bij minimaal 80% van hun cliënten en naasten waarderingen moet ophalen. Een goede respons is daarbij van belang; dat geeft immers een goed beeld van de organisatie. Ook is het belangrijk dat dit op een onafhankelijke manier gebeurt, zodat cliënten en naasten zich vrij voelen om hun mening te geven.

Contact?

Heeft u behoefte aan hulp of tips bij het uitvragen van deze vragen van ZorgkaartNederland, neem dan contact op met onze adviseur onderzoek Guido Knipmeijer via G.Knipmeijer@vanloverenpartners.nl of 024 677 9696

Categorie: Algemeen

1 juni 2022 by Van Loveren & Partners

Resultaten project herijking zorgzwaarte: van groot belang

Dit voorjaar hebben Corrie Huijben en Guido Knipmeijer een herijking van zorgzwaarte  een onafhankelijke toets op de zorgzwaarte en indicaties van haar cliënten te doen. 

En met resultaat: bij bijna negen op de tien cliënten blijkt er een scheefgroei tussen indicatie en praktijk. Voor de zorgorganisatie betekent het dat zij voor de cliënten een herindicatie kunnen aanvragen en een flinke toename in de tarieven krijgt. Zo kan deze organisatie meer personeel inzetten, hebben zij meer tijd om aan persoonsgerichte zorg te werken en kunnen zij de juiste zorg op de juiste plek leveren. 

In deze zorgzwaarte ijking evalueren de gedragsdeskundigen van Van Loveren & Partners samen met zorgprofessionals of de indicaties van cliënten nog aansluiten bij hun actuele gezondheidstoestand. Zij gebruiken daarvoor onze tool in MijnZorgPeiler. Stapsgewijs evalueren zij het proces, de procedures, dossiers, het kennisniveau van medewerkers en analyseren ze de zorgzwaarte-scoring per cliënt. 

Minimaal jaarlijks is een zorgzwaarte ijking waardevol. Een combinatie van een (geleidelijk) verslechterende gezondheidstoestand van cliënten en het onbewust compenseren taken door zorgmedewerkers zorgt ervoor dat een zorgorganisatie meer zorg levert dan past binnen de huidige zorgzwaartepakketten.  

In andere woorden is dit eigenlijk het leveren van gratis zorg. De zorgzwaarte ijking van Van Loveren & Partners brengt dit in beeld en zorgt ervoor dat u passende tarieven krijgt bij de zorg die geleverd wordt. Zo kunt u juiste zorg op de juiste plek leveren.  

Kortom, een herijking van de zorgzwaarte is van belang voor een zorgorganisatie, haar personeel en haar cliënten. Want ook het leveren van zorg heeft soms zorg nodig.   

Categorie: Algemeen

19 mei 2022 by Van Loveren & Partners

Eerste workshop van het jaar: het dashboard in MijnZorgPeiler

Ook dit jaar worden er weer vier workshops gegeven. Dit jaar staan ze in het teken van MijnZorgPeiler. 14 april heeft de eerste workshop van het jaar plaatsgevonden. Deze workshop ging over het dashboard van MijnZorgPeiler.  

Waarom een dashboard? 

Een dashboard is bijna onmisbaar, omdat alle stuurinformatie van jouw organisatie op één plek staat. Zo is er in het dashboard te zien wat er goed gaat en wat juist niet. Ook zie je alle trends en ontwikkelingen van jouw gegevens in het dashboard en geeft het input voor de kwartaalrapportage en jaarverslagen.  

Uw eigen dashboard op maat 

Per klant richten we dashboard op maat in. De eerste stap voor het inrichten van het dashboard is: basis data koppelen. Daarna gaan we samen met de klant in gesprek over de kpi’s en de basis voor het visualiseren. Als we tot een overeenstemming zijn gekomen wordt het dashboard ingericht aan de hand van de wensen van de klant. En tot slot wordt het dashboard visueel afgerond en klaargemaakt om op te leveren aan de klant. Na oplevering van het dashboard, voeren we maandelijks onderhoud uit. Daarbij optimaliseren we het dashboard en voeren we updates door in overleg.  

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met Joris. 

16 juni wordt de tweede workshop gegeven en je kan je daarvoor nu al voor aanmelden! De tweede workshop gaat ook over MijnZorgPeiler, maar deze keer worden deze onderwerpen besproken: 

  • Hoe richt u een rapport in MijnZorgPeiler optimaal in? 
  • Wat is kortcyclisch en hoe voert u dat uit? 
  • Waar kunt u de zuilen bij MijnZorgPeiler voor inzetten? 

Reageer onder deze mail met een reply, als u zich wilt aanmelden voor de eerstvolgende workshop op 16 juni.  

 

Categorie: Algemeen

  • « Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 12
  • Volgende »

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Stichting Samen Zorgen

“Corrie Huijben heeft op een heldere manier onze beide cliëntenraden vooraf geïnformeerd over de onderzoeksopzet. Dankzij medewerksters die … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!

Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Zoeken

certificering NEN7510 NEN7510
Beheer cookie toestemming
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}