Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2021
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2022
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen
Home » Onderzoek als praktische basis » CQ-Index in de Zorg » Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?

Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?

Wij voeren de CQ-Index uit aan de hand van een helder en overzichtelijk stappenplan, volgens de richtlijnen uit het Handboek Eisen en Werkwijzen CQI-metingen. 

Het onderzoek

  • We beginnen het project met een afstemming met de contactpersoon van uw organisatie.
  • Met een startgesprek (optioneel) met het management, medewerkers en de cliëntenraad trappen we het onderzoek af. U krijgt uitleg over de opzet en werkwijze van het onderzoek. We benoemen de wederzijdse taken en verwachtingen en zetten alle afspraken op papier.
  • Meestal krijgen uw cliënten een schriftelijke vragenlijst. De doorlooptijd van het onderzoek met vragenlijsten is ongeveer 12 weken. Ook werken wij met online vragenlijsten en met interviews. Dat duurt 6 tot 8 weken. Voor het afnemen van de interviews zetten wij ervaren, goed getrainde medewerkers in die affiniteit hebben met de zorg.
  • We verwerken alle gegevens tot een rapport. U kiest voor een eenvoudig rapport met alleen de belangrijkste punten of voor een uitgebreid rapport met aanvullende analyses.
  • Met onze aanbevelingen (optioneel) heeft u een uitstekende onderbouwing van uw verbeterplannen in handen.
  • Tot slot nodigen wij uw medewerkers en de cliëntenraad uit voor een eindgesprek. Wat heeft het onderzoek opgeleverd? Wat gaat goed en wat kan beter?

Goed om te weten…

Wij doen er alles aan om uw organisatie zo min mogelijk te belasten tijdens ons onderzoek. De contacten verlopen zoveel mogelijk via één vaste contactpersoon. Zo maken we samen met u heldere afspraken en weet u steeds waar u aan toe bent.Voor de verzending van de vragenlijst levert u bijvoorbeeld alleen de cliëntenbestanden, het briefpapier en de enveloppen aan. U krijgt van ons posters en folders om uw cliënten en hun familie te informeren. Zij kunnen bovendien terecht bij onze helpdesk met vragen of opmerkingen.

Wij vertellen u graag meer over onze werkwijze. U kunt ons altijd bellen op 024-6779696 voor meer informatie of ons contactformulier invullen.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Zinzia Zorggroep

“Geen onleesbare rapporten, maar een heldere weergave van het cliëntenoordeel. Dat is onze CQ-ervaring met bureau Van Loveren & … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Boodschap Corrie
  • Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris
  • Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen