Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2017
    • Cliëntervaringsonderzoek Wmo en Jeugd
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging: klaar om te meten.
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • VV&T
    • Maatschappelijke opvang
    • GGZ
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
Home » Onderzoek als praktische basis » MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek

MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek

Verplichting CQ-Index 2016

De kwaliteit van zorgorganisaties is de laatste jaren een hot item. Al in 2006 is men begonnen met het in kaart brengen van de kwaliteit van zorgorganisaties.

Vaak wordt hier vooral gefocust op de ervaringen van cliënten, middels een CTO zoals CQ-Index of IQ-Care. De cliënt staat immers centraal. Echter, niet alleen ervaringen van cliënten zijn belangrijk. Ook de ervaringen van medewerkers kunnen veel informatie geven over de kwaliteit van zorgorganisaties. Met een medewerkerstevredenheidsonderzoek ofwel MTO brengt u de ervaringen van uw medewerkers helder in kaart.

 

Ontwikkeling instrument

De vragenlijst voor het Medewerkerstevredenheidsonderzoek hebben wij in eigen beheer ontwikkeld. We hebben grondig literatuuronderzoek gedaan, waarbij gebruik is gemaakt van onder andere de vragenlijst ‘Werknemersonderzoek Zorg en Welzijn 2009’ en het rapport ‘Werk in beeld, brancherapport 2004’. Op basis hiervan hebben we een lijst samengesteld met aspecten die van belang zijn voor medewerkerstevredenheid.

 

Inhoud vragenlijst Medewerkerstevredenheid

In de vragenlijst komen de volgende punten aan bod:

  1. Arbeidsvoorwaarden
  2. Communicatie en organisatie
  3. Werkdruk
  4. Lichamelijke en emotionele belasting
  5. Leiderschap
  6. Zelfstandigheid
  7. Cliëntgericht werken
  8. Afstemming werk en privé
  9. Gebruik eigen capaciteit
  10. Tevredenheid werk
  11. Kwaliteit organisatie

 

In de vragenlijst zijn 56 vragen opgenomen, die betrekking hebben op de bovengenoemde aspecten. U kunt hier een voorbeeld aanvragen, wij sturen u dan per e-mail een voorbeeld toe.

 

Het medewerkers-tevredenheidsonderzoek

Hoe gaat het onderzoek in zijn werk?
Samen met u bepalen we hoe we het onderzoek het beste kunnen uitvoeren. We kunnen de vragenlijsten schriftelijk uitvragen. U kunt ook gebruik maken van onze online module of zelf onderzoek doen in MijnZorgPeiler. Uw medewerkers vullen dan online de vragenlijst in.

Wij benaderen voor u alle medewerkers die meedoen aan het onderzoek. Ook dit kan schriftelijk of digitaal. We kunnen uw medewerkers een brief of e-mail sturen. De rapportage stemmen we op uw wens af. U kunt hierbij gebruik maken van onze rapportmodule of kiezen voor één van onze rapportages.

Eén van onze projectleiders begeleidt u in het traject. Tijdens het traject heeft u één aanspreekpunt, wat voor u wel zo makkelijk is.

 

Interesse?

Heeft u vragen of wilt u meer weten over ons Medewerkerstevredenheidsonderzoek? Neem dan contact op met ons op.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

De Buitenwereld

“Zeer goed. Bedankt voor de fijne samenwerking, de gegeven informatie en de duidelijke rapportage!”   Mw. T. v.d. … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Nieuwsbrief 2019
  • Van Loveren & Partners verhuisd!
  • Tabletzuiltjes bij Praktijk Sentio een succes
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

We sturen je twee keer per jaar onze nieuwsbrief met interessant nieuws, updates en relevante informatie.

* verplicht veld





Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 10) plannen we een open training.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Mogen wij u wat vragen...?
Bezig met versturen
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen
We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.Ok