Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2021
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2022
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen
Home » Trainingen & workshops

Trainingen & workshops

U kunt een beroep op ons doen voor diverse trainingen en  workshops. Onze trainingen zijn op altijd maat en sluiten aan bij de specifieke situatie van uw organisatie.

Meer informatie over onderstaande trainingen en workshops in de zorg? Vraag dan de brochure bij ons aan, daarin staat precies wat we doen. Maar u kunt natuurlijk ook direct een vrijblijvende offerte opvragen of een training boeken.

 

Training – inspiratie tot ontwikkelen

Trainingen die we aanbieden:

  • LAVA – Life and Vitality Assessment

    Het LAVA (Life and Vitality Assessment) is een gespreksinstrument waarmee
    oudere mensen in kaart kunnen brengen wat zij belangrijk vinden in hun leven
    en hoe tevreden zij hiermee zijn op dat moment.

  • Het Goede gesprek

    We leren medewerkers ‘het goede gesprek’ te voeren, waarin leren zij met cliënten
    en collega’s een open gesprek over kwaliteit voeren. In de training leren we
    deelnemers de dialoog open te houden, waarbij een gesprek over kwaliteit niet
    voelt als aanval op functioneren. Uitgangspunt is medewerkers tevens te leren de
    warme confrontatie met elkaar op te zoeken en in goed (team)overleg tot
    verbeterpunten te komen. Tevens brengen we medewerkers de noodzakelijke
    basisbeginselen van MijnZorgPeiler bij.

  • Met passie en plezier aan het werk

    Tijdens deze training worden de deelnemers geïnspireerd en gemotiveerd na te
    denken en uitwisseling te hebben over persoonlijke drijfveren en passies, regie en
    autonomie in het werk en de privé-werkbalans. Het zelfinzicht van medewerkers
    en de kennis over collega’s kan enorm vergroot worden en daarnaast krijgen zij
    meer zicht op eigen energiegevers en energievreters. Andere onderwerpen zijn:
    gezondheid, waardering, de samenwerking, energie, wat of wie zorgt voor
    werkplezier en inspiratie en wat kan ik zelf doen om gezond aan het werk te zijn
    en te blijven? Hoe haal je voor jezelf en de organisatie alles eruit wat erin zit?

  • Effectief teamwork en teamontwikkeling

    Wij leren medewerkers op een constructieve manier feedback te geven en te
    ontvangen. Open kunnen communiceren met collega’s over elkaars kwaliteiten,
    valkuilen en uitdagingen is van grote waarde en draagt ertoe bij dat medewerkers
    in hun kracht blijven en samen tot grotere prestaties komen. Wanneer teamleden
    elkaar scherp houden, worden zij als team ook zelfredzamer en meer zelfsturend
    en kan een teammanager zich richten op de individuele begeleiding en de andere
    teamprocessen. Voorafgaand aan de training kan via MijnZorgPeiler een
    nulmeting worden verricht en na de trainingen kunnen de resultaten worden
    gemeten. Wanneer de sfeer en teamgeest toenemen heeft dit vaak een positief
    gevolg met betrekking tot motivatie, net een stapje harder zetten, verzuim en
    verloop van personeel, want het zorgt voor binding en werkplezier

Een training op maat is ook mogelijk, dan bekijken we samen met u de precieze behoefte. Neem daarvoor contact met ons op.

 

Workshops

Verzorgen van workshops in het kader van kwaliteitszorg over uiteenlopende onderwerpen.

  • Het Grote Geluksspel

    Tijdens de workshop spelen we het Grote Geluksspel wat kan worden gezien als
    een soort ‘Levend LAVA’.  Deze bijeenkomst nodigt uit om meer over elkaar te weten te
    komen en helder te krijgen wat elkaars wensen en behoeften zijn.

  • Persoonsgerichte zorg

    Tijdens de workshop kruip je in de huid van de bewoner en ervaar je wat persoonsgerichte zorg werkelijk betekent.

  • Methodisch werken: PDCA-cylcus

    In deze workshop leer je wat de PDCA-cyclus is, hoe deze eruit ziet en hoe je hem in de praktijk toe kan passen.

 

Ons principe

Onze trainingen zijn gebaseerd op actief en deelnemend leren. In veel gevallen staat het principe van ‘train the trainer’ centraal. Hiermee vergroot u de deskundigheid van uw medewerkers. Daarna kunnen zij bijvoorbeeld zelfstandig met meetinstrumenten werken, onderzoek doen of audits uitvoeren. Wij creëren een leeromgeving waarvan de deelnemers na afloop zeggen ‘hard gewerkt en veel van opgestoken’.

Deelnemers ontvangen van ons na afloop altijd een certificaat als bewijs van deelname.

 

Maatwerk

De kennis en vaardigheden die wij aanreiken, stemmen we af op de behoefte van uw organisatie. De trainingen en workshops in de zorg sluiten daarom aan bij de deskundigheid die er al is. We hoeven uw medewerkers ten slotte niets te leren wat zij al weten.De visie van uw zorgorganisatie en de eigen werksituatie van de deelnemers zijn ons uitgangspunt.

 

Incompany training of op locatie

Alle onze trainingen en workshops worden incompany, bij u op locatie verzorgd. Wij kunnen ook een geschikte locatie regelen, als u zelf geen capaciteit heeft.

 

Oefenen ‘in de praktijk’

De deelnemers kunnen desgewenst oefenen met een acteur of simulatiecliënt. Zo kunnen zij in een veilige omgeving de vaardigheden onder de knie krijgen. Na de training kunnen ze de nieuwe vaardigheden direct in de praktijk brengen.

 

Wilt u meer informatie of direct een training boeken? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Zinzia Zorggroep

“Geen onleesbare rapporten, maar een heldere weergave van het cliëntenoordeel. Dat is onze CQ-ervaring met bureau Van Loveren & … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Boodschap Corrie
  • Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris
  • Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen