Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2024
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2023
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Contact
    • Offerte aanvragen
    • Portal
Home » Onderzoek als praktische basis » CQ-Index in de Zorg » Klanttevredenheid met CQ-Index

Klanttevredenheid met CQ-Index

Hoe beoordelen uw cliënten de zorg- en dienstverlening van uw instelling? Biedt u hen wat ze belangrijk vinden? Het antwoord op deze vragen krijgt u met de CQ-Index, de landelijk erkende methode om concrete ervaringen van zorggebruikers in kaart te brengen. Met de resultaten van dit cliëntervaringsonderzoek stemt u het aanbod van uw organisatie af op de wensen van uw cliënten. Het doel is natuurlijk goede zorg leveren, met tevreden klanten!

Klanttevredenheid vs -ervaringen

Vaak wordt gesproken over klanttevredenheid of cliënttevredenheid en een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) of cliënttevredenheidsonderzoek, maar een onderzoek met de CQ-Index is eigenlijk iets anders. Het vragen naar tevredenheid van uw cliënten of uw klanten geeft een subjectieve beoordeling over uw zorg- en dienstverlening. Met de CQ-Index vragen we niet hoe tevreden uw cliënten zijn, we vragen naar hun ervaringen met uw zorg- en dienstverlening. We spreken dan ook van een cliëntervaringsonderzoek. Hiermee krijgt u een objectief beeld van de kwaliteit van uw organisatie.

Wat vinden uw cliënten belangrijk?

De cliëntenraadpleging geeft u inzicht in datgene wat uw cliënten belangrijk vinden. Bij de ontwikkeling van een CQ-Index wordt veel aandacht besteed aan het belang wat cliënten aan een vraag hechten. In de vragenlijsten komen alleen de belangrijkste vragen terug. Hierdoor worden uw cliënten niet belast met vragen die er niet toe doen. Van Loveren & Partners zorgt voor een deskundige uitvoering van het onderzoek en geeft u bruikbare adviezen om uw zorgaanbod af te stemmen op de behoefte van uw cliënten. Een hoge cliënttevredenheid is natuurlijk het doel.

Wilt u weten hoe de CQ-Index werkt? Lees dan verder bij Werkwijze.

De vragenlijsten

De vragenlijsten gaan in op de verschillende aspecten van de zorg. Uw cliënten spreken zich uit over het zorgleefplan, de bejegening, de lichamelijke verzorging, de maaltijden, aandacht en beschikbaarheid van personeel. Ook privacy, informatievoorziening, veiligheid en dagbesteding komen aan de orde. Landelijk worden dezelfde standaardvragenlijsten gebruikt, zodat resultaten van verschillende organisaties te vergelijken zijn.

Aan het eind van de vragenlijst stellen we de vraag of cliënten uw zorgorganisatie zouden aanbevelen aan vrienden of familie. Het resultaat is de zogenaamde Net Promotor Score (NPS). Deze ‘ultieme score’ geeft aan hoeveel procent van uw cliënten uw organisatie bij anderen promoot.

Er is bovendien ruimte om extra vragen toe te voegen aan de standaardvragenlijsten. Hiermee kunt u ingaan op punten die betrekking hebben op uw eigen specifieke situatie. Bij Van Loveren & Partners kunt u maximaal tien extra vragen aan de standaardvragenlijst toevoegen.

Een voorbeeld: de VV&T

In de CQ-Index voor Verpleging, Verzorging & Thuiszorg (VV&T) komen bijvoorbeeld alle thema’s uit het ‘Kwaliteitskader verantwoorde zorg’ aan bod. Als u eenmaal per twee jaar de CQ-Index laat afnemen, voldoet u aan één van de normen voor verantwoorde zorg.

Ook voor organisaties in de jeugdgezondheidszorg, geestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg, kraamzorg, hospicezorg en verslavingszorg voeren wij de CQ-Index uit. Wij toetsen bijvoorbeeld hoe de cliënten hun behandeling, begeleiding en medicatie ervaren. Hoe is de communicatie met de behandelaar of verzorgende? Wordt er goed genoeg naar de cliënt geluisterd?
Op de pagina Sectoren vindt u alle soorten CQ-Index waarmee wij ervaring hebben.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

De Binnenvest

"Ons centrum voor maatschappelijke opvang de Binnenvest heeft Van Loveren & Partners gevraagd voor het tweede … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!

Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

certificering NEN7510 NEN7510

Zoeken

Recente berichten

  • Oprichting van Raad van Advies binnen Van Loveren & Partners
  • Van Loveren & Partners behaalt ISO 27001:2022 en NEN 7510 Certificering en bevestigt veiligheid van MijnZorgPeiler
  • Samenwerking Stichting 100% Zorg Alliantie
Beheer cookie toestemming
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen