Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2023
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2023
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen
Home » Onderzoek als praktische basis

Onderzoek als praktische basis

Resultaat van onderzoek teamcompetenties

Voor een gefundeerde onderbouwing van uw beleid wilt u graag beschikken over betrouwbare gegevens en glasheldere analyses uit onderzoek.
Van Loveren & Partners combineert een gedegen wetenschappelijk inzicht met praktische adviezen op uitvoerend, leidinggevend en managementniveau.

Hierbij kunt u denken aan onderzoek naar de zorgbehoefte (intra- en extramuraal) of marktonderzoek om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Wij ontwikkelen referentiebestanden en nieuwe (meet)instrumenten en brengen trends in de brede sector van zorg, welzijn en wonen in kaart.

Wij toetsen en brengen mogelijkheden, wensen, behoeften en beperkingen van uw (toekomstige) klanten en medewerkers in kaart.

Methodes van onderzoek

Belangrijke methodes daarvoor zijn markt- en klanttevredenheid, evaluatie- en opinieonderzoek, merk- en brandonderzoek, communicatie- en relatieonderzoek, trendonderzoek en ontwikkeling en validatie van meetinstrumenten.

Een greep uit ons aanbod:

Behoefte aan woon-, welzijns- en zorgvoorzieningen

Van Loveren & Partners is hét bureau voor een marktonderzoek als basis voor (gemeentelijk) beleid. Ook voor de inventarisatie van beleving, wensen, behoeften en vragen van individuele cliënten hebben wij de juiste kennis in huis. Voor dit onderzoek werken wij samen met de Vrije Universiteit Brussel.

Klantervaringen in de zorg: CQ-Index, IQ Care en PREM

Periodiek moet u ervaringen van uw klanten in beeld brengen, dit kan met een cliëntervaringsonderzoek (CTO). Wij kunnen verschillende onderzoeken uitvoeren voor u. We werken onder andere met CQ-Index, IQ Care en PREM vragenlijsten. Onderzoek doen wij online, schriftelijk, telefonisch, of face-to-face. Wij beperken ons niet alleen tot de standaardresultaten, maar geven u organisatiespecifieke handvatten voor verbeteringen.

Als één van de weinige bureaus in Nederland hebben wij volledige certificering voor CQ-Index. Wij zijn gecertificeerd door het CIIO voor ISO20252.

Zorgzwaarte

Sluit de zorg die u levert nog aan op de behoefte van uw cliënten? Breng dit in kaart met onze IJking zorgzwaarte. Wij leggen de zorgbehoefte naast uw zorgplannen en de (CIZ-)indicatie. Daarna brengen we de verschillen in kaart, gaan op zoek naar de oorzaak en adviseren u hoe u de aansluiting bij de cliënten kunt optimaliseren.

Klanttevredenheidsonderzoek

Een klanttevredenheidsonderzoek brengt in kaart hoe uw klanten naar uw organisatie en dienstverlening kijken. De uitkomsten kunnen zeer nuttig zijn voor het verbeteren van klantgerichtheid.

Marktonderzoek

Een marktonderzoek of marktstudie is een onderzoek waarbij informatie wordt verzameld over markten of klanten. In principe kan u zelf het marktonderzoek doen: wij ondersteunen dit door kennis en infrastuur ten diensten te stellen.

De Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie

Met de Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie (MvZP) meet en volgt u de zelfredzaamheid van cliënten/burgers op negen leefgebieden. De monitor is een integraal onderdeel van het primaire proces. Het levert u onmisbare informatie op om dit proces – op managementniveau én op de werkvloer – in te richten en bij te sturen.

MTO

Met een Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) krijgt u inzicht in de kwaliteit van uw organisatie. Tevreden medewerkers zijn immers dé basis voor kwaliteit in zorg. Het instrument – in 2011 ontwikkeld – brengt de ervaringen van uw medewerkers helder in kaart.

Onderzoek vrijwilligers

Vrijwilligers zijn van onschatbare waarde voor uw organisatie. Met hun inzet leveren zij een waardevolle bijdrage aan de zorg- en dienstverlening voor uw cliënten. Om uw vrijwilligers optimaal te ondersteunen, is inzicht in hun ervaringen onmisbaar. Met de resultaten van onze vragenlijst ‘Ervaringen van vrijwilligers’ stemt u uw beleid af op hun wensen en behoeften.

Onderzoek mantelzorgers

Goede zorg kan tegenwoordig niet meer zonder de inzet van mantelzorgers. Om een optimale combinatie van formele en informele zorg te kunnen bieden, is inzicht in de ervaringen van mantelzorgers onmisbaar. Met de resultaten van onze vragenlijst ‘Ervaringen van mantelzorgers’ stemt u uw beleid af op hun wensen en behoeften.

BPS

Voor tal van opdrachtgevers in de VV&T zetten wij de Beoordelingschaal voor Psychische en Sociale problematiek (BPS) in. Dit instrument, dat wij in eigen beheer hebben ontwikkeld, geeft een objectief beeld van het psychisch en sociaal welbevinden van de cliënt.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Stichting Samen Zorgen

“Corrie Huijben heeft op een heldere manier onze beide cliëntenraden vooraf geïnformeerd over de onderzoeksopzet. Dankzij medewerksters die … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • PREM Wijkverpleging 2023
  • Samenwerking met Heel Holland Zorgt!
  • Boodschap Corrie

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen