
Voor een gefundeerde onderbouwing van uw beleid wilt u graag beschikken over betrouwbare gegevens en glasheldere analyses uit onderzoek.
Van Loveren & Partners combineert een gedegen wetenschappelijk inzicht met praktische adviezen op uitvoerend, leidinggevend en managementniveau.
Hierbij kunt u denken aan onderzoek naar de zorgbehoefte (intra- en extramuraal) of marktonderzoek om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Wij ontwikkelen referentiebestanden en nieuwe (meet)instrumenten en brengen trends in de brede sector van zorg, welzijn en wonen in kaart.
Wij toetsen en brengen mogelijkheden, wensen, behoeften en beperkingen van uw (toekomstige) klanten en medewerkers in kaart.
Methodes van onderzoek
Belangrijke methodes daarvoor zijn markt- en klanttevredenheid, evaluatie- en opinieonderzoek, merk- en brandonderzoek, communicatie- en relatieonderzoek, trendonderzoek en ontwikkeling en validatie van meetinstrumenten.
Een greep uit ons aanbod:
Behoefte aan woon-, welzijns- en zorgvoorzieningen
Van Loveren & Partners is hét bureau voor een marktonderzoek als basis voor (gemeentelijk) beleid. Ook voor de inventarisatie van beleving, wensen, behoeften en vragen van individuele cliënten hebben wij de juiste kennis in huis. Voor dit onderzoek werken wij samen met de Vrije Universiteit Brussel.
Klantervaringen in de zorg: CQ-Index, IQ Care en PREM
Periodiek moet u ervaringen van uw klanten in beeld brengen, dit kan met een cliëntervaringsonderzoek (CTO). Wij kunnen verschillende onderzoeken uitvoeren voor u. We werken onder andere met CQ-Index, IQ Care en PREM vragenlijsten. Onderzoek doen wij online, schriftelijk, telefonisch, of face-to-face. Wij beperken ons niet alleen tot de standaardresultaten, maar geven u organisatiespecifieke handvatten voor verbeteringen.
Als één van de weinige bureaus in Nederland hebben wij volledige certificering voor CQ-Index. Wij zijn gecertificeerd door het CIIO voor ISO20252.
Zorgzwaarte
Sluit de zorg die u levert nog aan op de behoefte van uw cliënten? Breng dit in kaart met onze IJking zorgzwaarte. Wij leggen de zorgbehoefte naast uw zorgplannen en de (CIZ-)indicatie. Daarna brengen we de verschillen in kaart, gaan op zoek naar de oorzaak en adviseren u hoe u de aansluiting bij de cliënten kunt optimaliseren.
Klanttevredenheidsonderzoek
Een klanttevredenheidsonderzoek brengt in kaart hoe uw klanten naar uw organisatie en dienstverlening kijken. De uitkomsten kunnen zeer nuttig zijn voor het verbeteren van klantgerichtheid.
Marktonderzoek
Een marktonderzoek of marktstudie is een onderzoek waarbij informatie wordt verzameld over markten of klanten. In principe kan u zelf het marktonderzoek doen: wij ondersteunen dit door kennis en infrastuur ten diensten te stellen.
De Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
Met de Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie (MvZP) meet en volgt u de zelfredzaamheid van cliënten/burgers op negen leefgebieden. De monitor is een integraal onderdeel van het primaire proces. Het levert u onmisbare informatie op om dit proces – op managementniveau én op de werkvloer – in te richten en bij te sturen.
MTO
Met een Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) krijgt u inzicht in de kwaliteit van uw organisatie. Tevreden medewerkers zijn immers dé basis voor kwaliteit in zorg. Het instrument – in 2011 ontwikkeld – brengt de ervaringen van uw medewerkers helder in kaart.
Onderzoek vrijwilligers
Vrijwilligers zijn van onschatbare waarde voor uw organisatie. Met hun inzet leveren zij een waardevolle bijdrage aan de zorg- en dienstverlening voor uw cliënten. Om uw vrijwilligers optimaal te ondersteunen, is inzicht in hun ervaringen onmisbaar. Met de resultaten van onze vragenlijst ‘Ervaringen van vrijwilligers’ stemt u uw beleid af op hun wensen en behoeften.
Onderzoek mantelzorgers
Goede zorg kan tegenwoordig niet meer zonder de inzet van mantelzorgers. Om een optimale combinatie van formele en informele zorg te kunnen bieden, is inzicht in de ervaringen van mantelzorgers onmisbaar. Met de resultaten van onze vragenlijst ‘Ervaringen van mantelzorgers’ stemt u uw beleid af op hun wensen en behoeften.
BPS
Voor tal van opdrachtgevers in de VV&T zetten wij de Beoordelingschaal voor Psychische en Sociale problematiek (BPS) in. Dit instrument, dat wij in eigen beheer hebben ontwikkeld, geeft een objectief beeld van het psychisch en sociaal welbevinden van de cliënt.
Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.