Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Ervaringsmeting Generiek Kompas
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
  • MijnZorgPeiler
  • Branches
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Klanten over ons
  • Over ons
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
    • Certificering voor onderzoek
  • Contact
    • Offerte aanvragen
    • Portal

20 december 2022 by Van Loveren & Partners

Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris

Van Loveren & Partners biedt interim-management en detachering voor zorgaanbieders en MKB. Annenborch kwam voor een interim opdracht kwaliteitsfuntionaris. Guido Knipmeijer ging aan de slag. Hieronder vertelt Guido in het kort wat zijn werk als kwaliteitsfunctionaris binnen Annenborch inhoudt: 

“Als kwaliteitsfunctionaris (ad interim) ben ik binnen Annenborch verantwoordelijk voor het borgen en ontwikkelen van de kwaliteit van de zorg. Ik ontwikkel en beheer het kwaliteitssysteem, zodanig dat aan de wet- en regelgeving, voorschriften van externe partijen en zorgkantoren wordt voldaan. Tevens houd ik mij bezig met het begeleiden van interne en externe audits om te voldoen aan de (HKZ) normen. Ook het registreren en analyseren van kwaliteitsindicatoren valt binnen mijn takenpakket. Ik ben wekelijks te vinden op locatie in Annenborch om zoal deze taken uit te voeren. Door het warme welkom van Annenborch voelde ik mij al gauw thuis op deze locatie en in deze functie.” 

Bent u ook op zoek naar een kwaliteitsfunctionaris? Onze professionals zijn kundig en vakbekwaam. Bij iedere opdracht kijken we welke specialist het beste past. Voor meer informatie klikt u hier. 

Categorie: Algemeen

16 december 2022 by Van Loveren & Partners

Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Afgelopen maandag was het dan eindelijk zover; het congres ‘Ongerichte zorg? Samen op koers!’ vond plaats. Het congres stond in het teken van het afscheid van Corrie Huijben, oprichtster van Van Loveren & Partners en in het teken van de zorg. De vraag die centraal stond was: “is onze zorg gericht genoeg?”.

Het congres

We begonnen met een aantal interessante presentaties. Deze gingen onder andere over de cliëntreis vanuit positieve gezondheid Inclusie & diversiteit in de ouderenzorg​. Na de presentaties volgde er een borrel, hierbij had je de gelegenheid om langs een aantal booths te wandelen en te kijken wat verschillende organisaties deden. De organisaties die er stonden waren; ZorgOber, SARA Robotics, AAG. Zelf stonden wij er ook met LAVA en MijnZorgPeiler! Na de leerzame en gezellige borrel vond er een debat plaats. Hierin gingen verschillende professionals met elkaar in gesprek over zelfredzaamheid, digitalisering, innovatie en krapte op de arbeidsmarkt. In perspectief tot 40 jaar zorg.

Het was een leuk en leerzaam congres en wij willen Corrie Huijben nogmaals bedanken voor alle tijd en inzet in Van Loveren & Partners.

Categorie: Algemeen

5 oktober 2022 by Van Loveren & Partners

Vragenlijst casemanagement dementie

In het Handboek PREM Wijkverpleging staat dat cliënten die casemanagement dementie ontvangen ook uitgenodigd dienen te worden om de PREM Wijkverpleging in te vullen. Wij krijgen regelmatig van zorgorganisaties en cliënten te horen dat deze vragenlijst niet passend is.

Cliëntervaringsvragenlijst casemanagement ontwikkelen

Om ook de ervaringen met casemanagement dementie te kunnen meten zijn wij van plan een aparte cliëntervaringsvragenlijst casemanagement dementie  te ontwikkelen. Dit willen we graag samen met zorgorganisaties en cliënten/naasten doen. Door middel van focusgroepen met zorgorganisaties en cliënten/naasten en (cognitieve)interviews met cliënten/naasten stellen we een concept vragenlijst op. Deze testen we vervolgens in een pilotonderzoek.

Samenwerken?

Wij zijn op zoek naar organisaties die willen bijdragen aan de ontwikkeling, bijvoorbeeld door deelname aan een focusgroep en/of het pilotonderzoek. Heeft u interesse of wilt u meer informatie, neem dan contact op met adviseur onderzoek Ellen Keizer via e.keizer@vanloverenpartners.nl of 06-83893963.

Ook als u niet wilt bijdragen aan de ontwikkeling, maar wel interesse heeft om dit instrument in te zetten horen wij dit graag.

Categorie: Algemeen

30 september 2022 by Van Loveren & Partners

MijnZorgPeilZuil bij Annenborch

Dit najaar krijgen de voedingsmedewerkers van Annenborch nieuwe werkoutfits, maar de medewerkers kiezen niet alleen. De cliënten van Annenborch dragen namelijk ook hun steentje bij. Daarvoor heeft Annenborch onze MijnZorgPeilZuil twee weken gehuurd. 

Cliënten betrekken bij keuzes 

Annenborch vindt het belangrijk om alle medewerkers én de cliënten te betrekken bij de keuze van de outfits. Met de MijnZorgPeilZuil konden cliënten de afgelopen week hun voorkeur doorgeven.
Ook de zorg- en voedingsmedewerkers van Annenborch hebben hun steentje bijgedragen, door de cliënten te stimuleren en helpen met het doorgeven van hun favoriete outfit op de tabletzuil. Dit heeft ervoor gezorgd dat de cliënten en medewerkers samen hebben hun favoriete outfit hebben gekozen.  

Het inzetten van een Zuil

Met uw eigen MijnZorgPeilZuil kunt u de tevredenheid van klanten, cliënten, naasten of medewerkers eenvoudig meten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een zuil in een restaurant, waarmee u eenvoudig inzicht krijgt in hoe het eten vandaag heeft gesmaakt! Daarnaast kan MijnZorgPeiler eenvoudig worden ingezet op een tabletzuil. U maakt een vragenlijst aan en wij zorgen ervoor dat deze beschikbaar komt op de MijnZorgPeilZuil.    

De MijnZorgPeilZuilen zijn onderdeel van MijnZorgPeiler. U kunt korte en eenvoudige onderzoeken vanuit MijnZorgPeiler op een zuil inzetten. Daarvoor hebben we vloerzuilen of kleine(re) tafelzuilen, voorzien van logo en banner. De zuilen huurt u bij ons, waarna wij levering en beheer van de zuilen voor u uitvoeren.  

Korte onderzoeken of wisselende vragen zetten wij op afstand voor u klaar. De tablets zitten in beveiligde standaards en kunt u makkelijk in een openbare ruimte kwijt. Bijvoorbeeld in het restaurant, bij de receptie of bij de dagactiviteiten.  

Ook een zuil huren? Neem contact met ons op via vlp@vanloverenpartners.nl 

 

Categorie: Algemeen

14 september 2022 by Van Loveren & Partners

Materiële controle

Bij zorgorganisaties wordt eens in de vijf jaar een controle uitgevoerd op administratieve organisatieprocessen en interne controleprocessen. Ook wel bekend als de materiële controle. Het doel van zo’n materiële controle is om na te gaan of de door de zorgaanbieder in rekening gebrachte prestatie geleverd is (rechtmatigheid) en of die geleverde prestatie past bij de gezondheidstoestand van de verzekerde (doelmatigheid). 

Het proces

Van Loveren & Partners heeft afgelopen voorjaar nog een zorgaanbieder ondersteund bij de materiële controle. Beginnend met het opstellen van een concreet plan en het verzamelen van de benodigde informatie. Uit de bulk van informatie worden de adequate onderdelen benut. Hiermee wordt een rapportage opgesteld en met een begeleidende brief aangeleverd aan het VGZ Zorgkantoor. 

Heeft uw organisatie momenteel (of in de toekomst) ook te maken met een materiële controle? Onze expert op het gebied van de materiële controle Guido Knipmeijer helpt u hier graag bij. U kunt hem contacteren via G.Knipmeijer@vanloverenpartners.nl of +31 6 816 014 98.  

Categorie: Algemeen

  • « Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • …
  • 12
  • Volgende »

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Stichting Samen Zorgen

“Corrie Huijben heeft op een heldere manier onze beide cliëntenraden vooraf geïnformeerd over de onderzoeksopzet. Dankzij medewerksters die … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!

Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Zoeken

certificering NEN7510 NEN7510
Beheer cookie toestemming
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}