Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2021
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2022
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen
Home » Onderzoek als praktische basis » CQ-Index in de Zorg

CQ-Index in de Zorg

Thumbs up met CQ-Index

De CQ-Index (Consumer Quality Index) is een gestandaardiseerde methode om de zorgervaringen van uw cliënten te meten, analyseren en rapporteren. De vragen gaan bijvoorbeeld over de kenmerken van cliënten, hun ervaringen met u als zorgaanbieder, hun waardering voor (onderdelen van) de zorg en de behandeling die zij hebben ontvangen.

Bent u benieuwd wat van Loveren & Partners voor uw organisatie kan betekenen op het gebied van cliëntervaringsonderzoek met de CQ-Index? Neem dan contact met ons op. Wij zijn u graag van dienst.

 

Cliënttevredenheid met de CQ-Index

Met de CQ-Index brengen wij voor u in kaart hoe uw cliënten uw zorg- en dienstverlening ervaren. Vaak wordt gesproken over cliënttevredenheidsonderzoeken, maar eigenlijk is dit onjuist. Met de CQ-Index vragen we niet hoe tevreden uw cliënten zijn, we vragen naar hun ervaringen met uw zorg- en dienstverlening. We spreken dan ook van een cliëntervaringsonderzoek. Hiermee ontstaat een veel objectiever beeld van de kwaliteit in uw organisatie. Meer over cliëntervaringsonderzoeken leest u hier.

Sectoren

Voor veel verschillende terreinen binnen de gezondheidszorg bestaan er CQ-indexen. Van Loveren & Partners heeft ervaring met:

  • CVA
  • Diabetes
  • Geestelijke GezondheidsZorg (GGZ)
  • Gehandicaptenzorg
  • Hulp bij het Huishouden
  • Jeugdgezondheidszorg
  • Kraamzorg
  • Opvang
  • Revalidatiezorg
  • Verpleging, Verzorging en Thuiszorg (VV&T)

Werkwijze

In een onderzoek onderscheiden we een aantal fasen, waarbij wij natuurlijk het meeste werk verzetten. Bij werkwijze staat uitgelegd hoe wij de CQ-Index inzetten. Daarnaast moeten een onderzoek met de CQ-Index volgens strenge richtlijnen worden uitgevoerd. Alleen zo kan worden gegarandeerd dat landelijk op dezelfde manier gegevens worden verzameld. Om een onderzoek met de CQ-Index uit te voeren, moet een meetbureau geaccrediteerd zijn door het CIIO. Van Loveren & Partners is als enige bureau in Nederland voor alle scopes geaccrediteerd door het CIIO. Voor alle soorten onderzoek met de CQ-Index kunt u bij ons terecht. Wat ons accreditaat precies inhoudt kunt u lezen bij certificering.

Voor wie?

Een CQ-Index voert u natuurlijk niet zomaar uit. U wilt het beste voor uw cliënten en kwaliteit van zorg is van groot belang. De resultaten van het onderzoek vormen allereerst een goede basis om intern op een systematische manier de kwaliteit in uw organisatie verder te verbeteren. Ook kunt u aan uw cliënten of potentiële klanten laten zien hoe u presteert ten opzichte van andere zorgaanbieders.

Daarnaast kijken ook een aantal instanties met u mee, zoals de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ). Het zorgkantoor gebruikt ze vaak voor de zorginkoop. De gegevens leveren we (indien mogelijk) aan voor een landelijke benchmark. Van daaruit worden ze doorgestuurd voor plaatsing op kiesbeter. Potentiële nieuwe cliënten kunnen hier terecht om zich een beeld te vormen van uw organisatie.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Zinzia Zorggroep

“Geen onleesbare rapporten, maar een heldere weergave van het cliëntenoordeel. Dat is onze CQ-ervaring met bureau Van Loveren & … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Boodschap Corrie
  • Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris
  • Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen