Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2021
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2022
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen
Home » Advies en implementatie » Facilitair advies in de zorg

Facilitair advies in de zorg

In de (ouderen)zorg speelt de facilitaire dienst een grote rol. Cliënten stellen hoge eisen aan de kwaliteit van onder andere maaltijden, schoonmaak en huisvesting. Maar ook voor medewerkers is een prettige werkomgeving belangrijk. Wij geven helder, inhoudelijk facilitair advies om uw zorg en dienstverlening te verbeteren.

Inhoudelijk facilitair advies

Van Loveren & Partners helpt uw zorgorganisatie, als onderzoeks- en adviesbureau, bij het identificeren en analyseren van facilitaire problemen, klanteisen, aansluiting bij trends en ontwikkelingen of wet- en regelgeving en voorziet u van heldere oplossingen. Wij ondersteunen onze klanten niet alleen met een inhoudelijk advies, maar wij zorgen ook voor een vlekkeloos implementatieproces.

Op facilitair vlak bestaan onze diensten uit:

Het beantwoorden van facilitaire vraagstukken;
Het toevoegen van onze kennis en ervaring aan uw zorgorganisatie;
Het doorvoeren van facilitaire veranderingen.

Onze adviseurs hebben een heldere visie op facilitaire vraagstukken. Zij zorgen er samen met u voor dat deze visie ook effectief wordt geïmplementeerd.

Of het nu gaat om:

Het inrichten van de operationele dienstverlening;
Het ontwikkelen van beleid op tactisch niveau;
Het borgen van het strategisch niveau in de organisatie.

Van Loveren & Partners kan u hierbij ondersteunen.

Een greep uit ons aanbod:

Ontwikkeling hospitality concept

Door het juist inzetten van gastvrijheid kunt u niet alleen toegevoegde waarde creëren en klanttevredenheid vergroten. Ook kunt u medewerkerstevredenheid en passie vergroten. Niet voor niets wordt gastvrijheid als succesfactor gezien voor een organisatie. Maar hoe kunt u dit ontwikkelen en borgen binnen uw organisatie? Hoe zorgt u voor de cultuurveranderingen bij medewerkers? En welke rol speelt management en leiderschap hierbij?

Als (facilitair) manager is het een uitdaging om hospitality te vertalen naar de werkvloer. Het vraagt om een inspirerende visie, een helder strategisch gastvrijheidsconcept, een duurzame veranderstrategie en dienend leiderschap.

We ondersteunen bij het ontwikkelen van de gastvrijheid binnen uw organisatie. Denk aan visie- en conceptontwikkeling, leiderschap, maar ook kennis in gedrags- en cultuurverandering. Inzichten uit verandermanagement helpen u om uw gastvrijheidsvisie te realiseren. Het verandertraject vraagt ook om een breed draagvlak binnen de organisatie.

 

Healing environment

De facilitaire dienst is de aangewezen partij om ondersteunende faciliteiten zo in te richten dat zij de primaire organisatie en het zorgproces ondersteunen. Slimme gebouwen en goede inrichting kunnen ondersteunend zijn aan het zorgproces. Het juiste gebruik van kleuren, (toegang tot) een natuurlijke omgeving, lichtintensiteit, kunst en muziek zijn hierbij van belang. Een cliënt kan sneller revalideren, beter reageren op zijn omgeving of meer tot rust komen.

Herinrichting, een verbouwing of een nieuwe huisvesting is het moment om hier aandacht aan te besteden. Onze adviseurs ondersteunen u om Healing Environment op te nemen in uw huisvestingsplan. Middels een quickscan brengen we in kaart waar aandachtspunten liggen en geven gegrond advies voor het vervolg. Samen met u stellen we beleid op voor Healing Environment.

 

Meten is weten

Het eerste vertrekpunt is onderzoek, om de huidige situatie in kaart te brengen. Dit kan middels een quickscan, onderzoek ter plaatse, klantwaardenonderzoek of klantervaringsonderzoek. Hiermee leggen we de basis om de verandering die u voor ogen heeft te onderbouwen met steekhoudende argumenten.

 

Inzicht door monitoring

Om bij te sturen wilt u inzicht hebben in hoe de (externe) dienstverlening nu functioneert en of de doelstellingen gehaald worden. U wilt vinger aan de pols houden op de facilitaire processen en de klantbeleving. Hierbij beantwoorden wij de volgende vragen:

Welke prestaties levert de facilitaire afdeling?
Hoe verhouden de kosten zich tot de geleverde prestaties?
Hoe ervaren uw klanten de dienstverlening en zijn ze hier tevreden over?
Levert u de facilitaire diensten waar uw klant behoefte aan heeft?
Welke informatie biedt uw managementsysteem, die u hierbij kan ondersteunen?
Hoe kunt u in een oogopslag prestaties inzichtelijk maken en hierop sturen?

 

U kunt ons onder andere inzetten voor:

Het stellen van een diagnose van een facilitair probleem;
Het schrijven van plannen van aanpak voor facilitaire veranderingen;
Het ontwikkelen van systemen en methoden voor het beheren van uw faciliteiten;
Het plannen en begeleiden van organisatieveranderingen.

Van Loveren & Partners staat als onderzoeks- en adviesbureau voor onafhankelijk facilitair advies en gegarandeerde resultaten.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Zinzia Zorggroep

“Geen onleesbare rapporten, maar een heldere weergave van het cliëntenoordeel. Dat is onze CQ-ervaring met bureau Van Loveren & … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Boodschap Corrie
  • Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris
  • Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen