Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2021
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2022
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen
Home » Onderzoek als praktische basis » Onderzoek met PREM vragenlijsten

Onderzoek met PREM vragenlijsten

Resultaat van onderzoek teamcompetenties

Patient Reported Experience Measures (PREM) zijn korte vragenlijsten, die net als de CQ-Index gaan over de ervaring en beleving van uw cliënt. Aan de hand van 10 tot 15 vragen krijgt u inzicht in de ervaringen van uw cliënten met de zorg die u levert, gericht op structuur en proces. De PREM Wijkverpleging is één van de meeste recente PREM vragenlijsten.

De ervaringsvragen gaan onder andere over patiëntenparticipatie, samenwerking, nazorg, bejegening en informatie en zijn veelal afkomstig uit/afgeleid van de CQI-vragenlijsten. PREMs zijn echter veel compacter dan de CQI, maar gaan wél in op alle belangrijke aspecten van de zorg. Hiermee krijgt u een helder beeld van zaken die goed gaan, maar ook van de verbetermogelijkheden.

PREM Wijkverpleging

De PREM Wijkverpleging is een vragenlijst specifiek voor de extramurale cliënten. Een landelijke stuurgroep bestaande uit ActiZ, BTN, de Nederlandse Patiëntenfederatie, V&VN en ZN hebben de ontwikkeling van de vragenlijst begeleid (lees meer).

In 2018 heeft Van Loveren & Partners de landelijke pilot voor de PREM Wijkverpleging bij 15 organisaties uitgevoerd voor de stuurgroep. In de pilot heeft Van Loveren & Partners de vragenlijst getest en doorontwikkeld.

In 2019 is de uitvraag met de PREM Wijkverpleging verplicht geworden. Sinds de introductie van de PREM Wijkverpleging heeft Van Loveren & Partners al ruim 75 zorgorganisaties bij dit onderzoek begeleid. Van Loveren & Partners helpt zorgorganisaties ook met het vervolg; leren en verbeteren in de organisatie.

Meer over de PREM Wijkverpleging leest u hier of op PREMWijkverpleging.nl

Wilt u nu al meten met de PREM Wijkverpleging of de meting plannen? Neem contact met ons op of bel ons via 024 – 677 96 96.

Waardering met de NPS

Door middel van een rating geeft uw cliënt aan hoe waarschijnlijk het is dat hij/zij de door u geleverde zorg aanbeveelt aan anderen (de NPS-vraag), en door middel van open vragen voorziet uw cliënt u van complimenten en verbeterpunten. Dit kan van grote waarde zijn voor onder meer kwaliteitsverbetering.

Hoe werkt onderzoek met PREM vragenlijsten?

We voeren onderzoek met PREMs uit volgens een helder en overzichtelijk stappenplan, dat we samen met u vormgeven:

  1. Afstemming en voorbereiding
  2. Uitvoering onderzoek
  3. Rapportage (fysiek of in MijnZorgPeiler)
  4. Aanbevelingen en vervolg

Bent u benieuwd wat van Loveren & Partners voor uw organisatie kan betekenen op het gebied van onderzoek met PREM vragenlijsten? Neem dan contact met ons op. Wij zijn u graag van dienst.

Soorten PREMs

Tot nu toe zijn er zes verschillende PREM vragenlijsten ontwikkeld met verschillende aandachtsgebieden, te weten:

  • PREM Ziekenhuizen
  • PREM Oncologie (gevalideerd)
  • PREM Geboortezorg (ReproQ) (gevalideerd)
  • PREM Chronische Zorg
  • PREM Eerste lijnszorg
  • PREM Wijkverpleging

PROMs en PREMs in de zorg

Zorgorganisaties kiezen er vaak voor om een combinatie te maken van PREM, PROM en interne stuurinformatie in bijvoorbeeld MijnZorgPeiler. De Patient Reported Outcome Measures (PROMs) en PREMs zijn verschillende vragenlijsten, voor verschillende doeleinden. PROMs richten zich op uitkomstindicatoren (zoals de gesteldheid van de patiënt) en worden gedurende het zorgtraject uitgevraagd. De PREM vragenlijsten worden aan het einde van het zorgtraject uitgevraagd en richt zich op de ervaringen van de patiënt met de zorgorganisatie en diens geleverde zorg.

Hoe zet ik PREM vragenlijsten in?

MijnZorgPeiler stelt u in staat zelf onderzoek uit te voeren onder uw cliënten, zodat u constante feedback voor verbetering kunt ontvangen, ook op de gebieden waarop de (toekomstige) PREMS zich richten. Natuurlijk staat Van Loveren & Partners u graag bij; met onze ruime ervaring in de zorg en onze accreditatie verzekert u zich van gedegen onderzoek dat de basis biedt voor doeltreffend kwaliteitsbeleid.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Zinzia Zorggroep

“Geen onleesbare rapporten, maar een heldere weergave van het cliëntenoordeel. Dat is onze CQ-ervaring met bureau Van Loveren & … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Boodschap Corrie
  • Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris
  • Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen