Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2021
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2022
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen
Home » Branches » Gehandicaptenzorg

Gehandicaptenzorg

CQ-Index in de VG

In de sector Verstandelijke Gehandicaptenzorg zetten wij de CQ-Index in om de ervaringen van cliënten in beeld te brengen, te analyseren en te rapporteren. Uw cliënten spreken zich uit over bijvoorbeeld de bejegening door de medewerkers, de inspraak die zij hebben, bereikbaarheid van personeel en de activiteiten. Alle thema’s uit het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg komen aan bod.

We gebruiken meerdere vragenlijsten:

  • Voor cliënten die wonen in een huis van uw organisatie. Zij worden geïnterviewd door onze interviewers.
  • Voor ouders/vertegenwoordigers van cliënten die wonen in een huis van uw organisatie. Zij krijgen een vragenlijst thuisgestuurd.
  • Voor cliënten die de dagbesteding bezoeken. Zij worden geïnterviewd door onze interviewers.
  • Voor ouders/vertegenwoordigers van cliënten die de dagbesteding bezoeken. Zij krijgen een vragenlijst thuisgestuurd.

Hoe werkt het?

  • We beginnen met een gesprek met het management, uw medewerkers en de cliëntenraad. U krijgt uitleg over de opzet en werkwijze van het onderzoek. We benoemen de wederzijdse taken en verwachtingen en zetten alle afspraken op papier.
  • Cliënten worden geïnterviewd en hun ouders/vertegenwoordigers vullen de vragenlijst in.
  • We verwerken alle gegevens tot een rapport. U kiest voor een eenvoudig rapport met alleen de belangrijkste punten of voor een uitgebreid rapport met aanvullende analyses.
  • Met onze aanbevelingen (optioneel) heeft u een uitstekende onderbouwing van uw verbeterplannen in handen.
  • Tot slot nodigen wij uw medewerkers en de cliëntenraad uit voor een eindbespreking. Wat heeft het onderzoek opgeleverd? Wat gaat goed en wat kan beter?

Goed om te weten…

Wij doen er alles aan om uw organisatie zo min mogelijk te belasten tijdens ons onderzoek. De contacten verlopen zoveel mogelijk via één persoon. Voor de verzending van de vragenlijst levert u bijvoorbeeld alleen de cliëntenbestanden, het briefpapier en de enveloppen aan. U krijgt van ons posters en folders om uw cliënten en hun familie te informeren. Zij kunnen bovendien terecht bij onze helpdesk met vragen of opmerkingen.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Zinzia Zorggroep

“Geen onleesbare rapporten, maar een heldere weergave van het cliëntenoordeel. Dat is onze CQ-ervaring met bureau Van Loveren & … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Boodschap Corrie
  • Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris
  • Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen