Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2017
    • Cliëntervaringsonderzoek Wmo en Jeugd
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging: klaar om te meten.
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • VV&T
    • Maatschappelijke opvang
    • GGZ
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen

16 oktober 2019 by Janneke Langen

Nieuwsbrief 2019

Zorg voor uw cliënten… en meer!

In deze nieuwsbrief van Van Loveren & Partners leest u alles over onze diensten, over de nieuwste ontwikkelingen in de zorg en over onze tools die u daarbij van dienst kunnen zijn.

Klik hier om verder te gaan naar de nieuwsbrief.

In deze nieuwsbrief:

  • IQ Care bewijst zijn diensten!
  • Leer uw cliënt echt kennen! 
  • PREM nu ook in de wijkverpleging
  • Zelf doen is het motto! 
  • Quickscan helpt bij kwaliteitsmeting wijkverpleging 
  • Feest bij Van Loveren & Partners!
  • Overige projecten

Filed Under: Algemeen

28 juni 2019 by Kyra Hagelaars

Van Loveren & Partners verhuisd!

Na 26 jaar gevestigd te zijn geweest in Beuningen, hebben wij ons
onderkomen verruild voor een modern, inspirerend kantoor aan de Kerkenbos 1232 B in Nijmegen.

Ons nieuwe kantoor is transparant en open opgezet voor nog betere communicatie, samenwerking en efficiëntie. Het team is erg tevreden over het kantoor. Onze onderzoekers, adviseurs, trainers en projectassistenten kunnen zo u nog effectiever ondersteunen.

We merken dat wij steeds flexibeler werken; we komen vaker bij onze klanten op locatie en werken graag bij u in de buurt. Ons kantoor is daarin de centrale spil waaruit we met 15 medewerkers projecten coördineren en telefonisch onderzoek uitvoeren. Onze nieuwe centrale locatie is dan ook uitstekend te bereiken met de auto en het openbaar vervoer. U, als klant, kan hierdoor ook sneller geholpen worden.

Kortom, dit nieuwe  kantoor sluit nog beter aan op onze dienstverlening op maat. Hierdoor stellen we u als klant meer centraal en kunnen u daardoor nog beter van dienst zijn!

Op onze nieuwe locatie hebben we tevens de beschikking over meerdere trainingsruimtes waarin we onze workshops en trainingen kunnen geven.

Een kijkje nemen in ons nieuwe kantoor? U bent van harte welkom voor een kopje koffie.

U kunt zich natuurlijk ook inschrijven voor een workshop of open training.

Wilt u uw administratie aanpassen? Zowel ons bezoekadres als postadres
is gewijzigd in:
Kerkenbos 1232 B
6546 BE Nijmegen

Wij houden ons vertrouwde telefoonnummer (024 – 677 96 96) en e-mailadres (vlp@vanloverenpartners.nl).

Filed Under: Algemeen

24 juni 2019 by Kyra Hagelaars

Tabletzuiltjes bij Praktijk Sentio een succes

Een respons van 100%!

 

“Het tabletzuiltje doet goed zijn werk!” vertelt Diana Rozestraten van Praktijk Sentio enthousiast. De respons is van 11% vorig jaar naar 100% dit jaar gegaan. “Iedereen die ik vraag om de vragenlijst in te vullen, doet mee”.

 

Sinds februari 2018 staat bij Praktijk Sentio een tabletzuiltje met een vragenlijst in MijnZorgPeiler. Cliënten die hun behandeling hebben afgerond, kunnen na afloop hun ervaringen direct noteren. Vorig jaar ontvingen de cliënten een brief met een inlogcode voor de online vragenlijst.  De respons was laag, mede doordat cliënten geen tijd hadden of hun inlogcode kwijtraakten. Het tabletzuiltje met MijnZorgPeiler, heeft daar geen last van. Doordat het invullen van de vragenlijst laagdrempelig is en direct, is de respons nu gestegen naar 100%.

Ook online meten met een tabletzuiltje?

Neem contact op met Van Loveren & Partners via info@vanloverenpartners.nl,
024-677 96 96 of kijk op onze website www.vanloverenpartners.nl

Filed Under: Algemeen

3 augustus 2018 by Van Loveren & Partners

Open LAVA training

Leer in onze open training werken met het LAVA!

Naast de incompany LAVA-trainingen, gaan we ook open trainingen organiseren. Ideaal als je zelf kennis wilt maken met het LAVA.
In een blended vorm van e-learning en bijeenkomsten geven we de training in het LAVA. We leren je werken volgens de drie uitgangspunten en het inzetten van de stappen van het LAVA-gesprek.

Schrijf je in. Alleen óf met een collega.


Je kunt je als individu inschrijven voor de LAVA-training of samen met je collega.
De eerstvolgende training staat gepland voor 27 september, 11 en 30 oktober.
Kosten zijn € 695,- per persoon (ex BTW). Inschrijven kan nog tot 17 september. Vanaf 10 inschrijvingen gaat de training door.

De training geven we in Utrecht, de e-learning kun je natuurlijk vanuit huis volgen.

Je kunt je hier inschrijven óf een mailtje sturen naar Yvonne Kras of Marina Wakker via vlp@vanloverenpartners.nl.

Filed Under: Algemeen

25 april 2018 by Van Loveren & Partners

Meten is maatwerk!

Instrumenten cliëntervaringsonderzoek Verpleeghuiszorg

De stuurgroep Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg heeft besloten dat de keuze voor cliëntervaringsonderzoek bij zorgorganisaties moet liggen (lees meer in het bericht van ActiZ). Wij juichen deze beslissing toe; dit sluit perfect aan bij onze visie dat meten maatwerk is en moet passen bij iedere unieke organisatie.

Meten is maatwerk, het moet aansluiten bij úw visie.

Deze beslissing biedt een uitgelezen kans om uit onze vijf valide instrumenten het instrument te kiezen wat het beste aansluit bij de visie en behoefte van uw organisatie.

Eisen voor keuze en gebruik van het instrument

De stuurgroep stelt drie eisen in het proces voor de keuze en gebruik van het instrument. Met onze werkwijze voldoet u aan de gestelde eisen, richten we de meting op maat in en leggen we samen landelijk verantwoording af.

  1. In de keuze voor het instrument begeleiden we het keuzeproces en stellen we met u de onderbouwing van deze keuze voor het kwaliteitsplan en kwaliteitsverslag op.
  2. We betrekken de cliëntenraad, de ondernemingsraad en eventueel andere vertegenwoordiging van de werkvloer bij de keuze van het instrument.
    Kiest u voor één van onze instrumenten, dan betrekken we hen ook bij de inhoud van de vragen in aansluiting bij de visie van uw organisatie.
  3. We leveren de uitkomsten voor het kwaliteitsverslag aan en beschrijven met u hoe deze gebruikt worden voor leren en verbeteren.

Vanuit onze jarenlange ervaring met onderzoek, advies en implementatie in de ouderenzorg zetten we onze kennis als sparringpartner in om met u aan kwaliteit in zorg te werken.

Eisen aan meting en instrument voor cliëntervaringsonderzoek

De stuurgroep heeft tevens een set eisen gepubliceerd waaraan de cliëntervaringsmeting én het instrument moeten voldoen. Onze vijf instrumenten en de werkwijze van de meting zijn getoetst aan deze eisen en voldoen volledig hieraan.

Van Loveren & Partners heeft samen met zorgorganisaties, universiteiten, E-Qual, Vilans, professionals en experts de volgende vijf instrumenten ontwikkeld die aansluiten bij de thema’s en uitgangspunten van het kwaliteitskader.

  • IQ Care
    Intelligent Quality Care: op een slimme manier kwaliteit verbeteren.
  • MijnZorgPeiler
    Tool voor blijvende verbetering op basis van (eigen) onderzoek.
  • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    Inzicht in wat cliënten zelf kunnen en wat met hulp van anderen.
  • POS-O
    Personal Outcomes Scale voor ouderen meet op acht domeinen de kwaliteit van bestaan bij ouderen.
  • CQ-Index Nieuwe stijl
    De vertrouwde CQ-Index dient als basis voor deze verkorte vragenlijst. De basisvragen uit de oude CQ-Index vormen de basis. Zij worden aangevuld met organisatiespecifieke vragen.

Onze vijf instrumenten zijn getoetst aan de landelijke gestelde eisen.

Onze instrumenten voldoen aan de landelijke eisen, de eisen van ons ISO20252 certificaat en de behoefte om op een valide, onderbouwde methode onderzoek te doen binnen uw organisatie. Met de vijf instrumenten die we hebben ontwikkeld, sluiten we aan op de visie van uw organisatie.

Filed Under: Algemeen

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 5
  • Next Page »

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

De Buitenwereld

“Zeer goed. Bedankt voor de fijne samenwerking, de gegeven informatie en de duidelijke rapportage!”   Mw. T. v.d. … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Nieuwsbrief 2019
  • Van Loveren & Partners verhuisd!
  • Tabletzuiltjes bij Praktijk Sentio een succes
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

We sturen je twee keer per jaar onze nieuwsbrief met interessant nieuws, updates en relevante informatie.

* verplicht veld





Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 10) plannen we een open training.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Mogen wij u wat vragen...?
Bezig met versturen
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen
We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.Ok