Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2021
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2022
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen

11 januari 2023 by Chavel Rutten

Boodschap Corrie

12 december was het zover. Het congres en het afscheid van Corrie Huijben vond plaats. In 1989 heeft Corrie Huijben de basis gelegd voor Van Loveren & Partners. De visie achter het bedrijf was het bevorderen van de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening door middel van onderzoek en advies. In 1993 is AGOA overgegaan in Van Loveren & Partners.  

Na 33 jaar was het tijd om afscheid te nemen en het stokje over te dragen aan Joris van Loveren. Na het congres konden de mensen nog een boodschap achterlaten voor Corrie Huijben en deze lieve berichten willen wij graag delen met jullie delen.  

Categorie: Algemeen

20 december 2022 by Chavel Rutten

Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris

Van Loveren & Partners biedt interim-management en detachering voor zorgaanbieders en MKB. Annenborch kwam voor een interim opdracht kwaliteitsfuntionaris. Guido Knipmeijer ging aan de slag. Hieronder vertelt Guido in het kort wat zijn werk als kwaliteitsfunctionaris binnen Annenborch inhoudt: 

“Als kwaliteitsfunctionaris (ad interim) ben ik binnen Annenborch verantwoordelijk voor het borgen en ontwikkelen van de kwaliteit van de zorg. Ik ontwikkel en beheer het kwaliteitssysteem, zodanig dat aan de wet- en regelgeving, voorschriften van externe partijen en zorgkantoren wordt voldaan. Tevens houd ik mij bezig met het begeleiden van interne en externe audits om te voldoen aan de (HKZ) normen. Ook het registreren en analyseren van kwaliteitsindicatoren valt binnen mijn takenpakket. Ik ben wekelijks te vinden op locatie in Annenborch om zoal deze taken uit te voeren. Door het warme welkom van Annenborch voelde ik mij al gauw thuis op deze locatie en in deze functie.” 

Bent u ook op zoek naar een kwaliteitsfunctionaris? Onze professionals zijn kundig en vakbekwaam. Bij iedere opdracht kijken we welke specialist het beste past. Voor meer informatie klikt u hier. 

Categorie: Algemeen

16 december 2022 by Chavel Rutten

Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Afgelopen maandag was het dan eindelijk zover; het congres ‘Ongerichte zorg? Samen op koers!’ vond plaats. Het congres stond in het teken van het afscheid van Corrie Huijben, oprichtster van Van Loveren & Partners en in het teken van de zorg. De vraag die centraal stond was: “is onze zorg gericht genoeg?”.

Het congres

We begonnen met een aantal interessante presentaties. Deze gingen onder andere over de cliëntreis vanuit positieve gezondheid Inclusie & diversiteit in de ouderenzorg​. Na de presentaties volgde er een borrel, hierbij had je de gelegenheid om langs een aantal booths te wandelen en te kijken wat verschillende organisaties deden. De organisaties die er stonden waren; ZorgOber, SARA Robotics, AAG. Zelf stonden wij er ook met LAVA en MijnZorgPeiler! Na de leerzame en gezellige borrel vond er een debat plaats. Hierin gingen verschillende professionals met elkaar in gesprek over zelfredzaamheid, digitalisering, innovatie en krapte op de arbeidsmarkt. In perspectief tot 40 jaar zorg.

Het was een leuk en leerzaam congres en wij willen Corrie Huijben nogmaals bedanken voor alle tijd en inzet in Van Loveren & Partners.

Categorie: Algemeen

5 oktober 2022 by Chavel Rutten

Vragenlijst casemanagement dementie

In het Handboek PREM Wijkverpleging staat dat cliënten die casemanagement dementie ontvangen ook uitgenodigd dienen te worden om de PREM Wijkverpleging in te vullen. Wij krijgen regelmatig van zorgorganisaties en cliënten te horen dat deze vragenlijst niet passend is.

Cliëntervaringsvragenlijst casemanagement ontwikkelen

Om ook de ervaringen met casemanagement dementie te kunnen meten zijn wij van plan een aparte cliëntervaringsvragenlijst casemanagement dementie  te ontwikkelen. Dit willen we graag samen met zorgorganisaties en cliënten/naasten doen. Door middel van focusgroepen met zorgorganisaties en cliënten/naasten en (cognitieve)interviews met cliënten/naasten stellen we een concept vragenlijst op. Deze testen we vervolgens in een pilotonderzoek.

Samenwerken?

Wij zijn op zoek naar organisaties die willen bijdragen aan de ontwikkeling, bijvoorbeeld door deelname aan een focusgroep en/of het pilotonderzoek. Heeft u interesse of wilt u meer informatie, neem dan contact op met adviseur onderzoek Ellen Keizer via e.keizer@vanloverenpartners.nl of 06-83893963.

Ook als u niet wilt bijdragen aan de ontwikkeling, maar wel interesse heeft om dit instrument in te zetten horen wij dit graag.

Categorie: Algemeen

30 september 2022 by Chavel Rutten

MijnZorgPeilZuil bij Annenborch

Dit najaar krijgen de voedingsmedewerkers van Annenborch nieuwe werkoutfits, maar de medewerkers kiezen niet alleen. De cliënten van Annenborch dragen namelijk ook hun steentje bij. Daarvoor heeft Annenborch onze MijnZorgPeilZuil twee weken gehuurd. 

Cliënten betrekken bij keuzes 

Annenborch vindt het belangrijk om alle medewerkers én de cliënten te betrekken bij de keuze van de outfits. Met de MijnZorgPeilZuil konden cliënten de afgelopen week hun voorkeur doorgeven.
Ook de zorg- en voedingsmedewerkers van Annenborch hebben hun steentje bijgedragen, door de cliënten te stimuleren en helpen met het doorgeven van hun favoriete outfit op de tabletzuil. Dit heeft ervoor gezorgd dat de cliënten en medewerkers samen hebben hun favoriete outfit hebben gekozen.  

Het inzetten van een Zuil

Met uw eigen MijnZorgPeilZuil kunt u de tevredenheid van klanten, cliënten, naasten of medewerkers eenvoudig meten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een zuil in een restaurant, waarmee u eenvoudig inzicht krijgt in hoe het eten vandaag heeft gesmaakt! Daarnaast kan MijnZorgPeiler eenvoudig worden ingezet op een tabletzuil. U maakt een vragenlijst aan en wij zorgen ervoor dat deze beschikbaar komt op de MijnZorgPeilZuil.    

De MijnZorgPeilZuilen zijn onderdeel van MijnZorgPeiler. U kunt korte en eenvoudige onderzoeken vanuit MijnZorgPeiler op een zuil inzetten. Daarvoor hebben we vloerzuilen of kleine(re) tafelzuilen, voorzien van logo en banner. De zuilen huurt u bij ons, waarna wij levering en beheer van de zuilen voor u uitvoeren.  

Korte onderzoeken of wisselende vragen zetten wij op afstand voor u klaar. De tablets zitten in beveiligde standaards en kunt u makkelijk in een openbare ruimte kwijt. Bijvoorbeeld in het restaurant, bij de receptie of bij de dagactiviteiten.  

Ook een zuil huren? Neem contact met ons op via vlp@vanloverenpartners.nl 

 

Categorie: Algemeen

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 14
  • Volgende »

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Zinzia Zorggroep

“Geen onleesbare rapporten, maar een heldere weergave van het cliëntenoordeel. Dat is onze CQ-ervaring met bureau Van Loveren & … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Boodschap Corrie
  • Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris
  • Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen