Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2024
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2023
  • MijnZorgPeiler
  • Branches
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Klanten over ons
  • Over ons
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
    • Certificering voor onderzoek
  • Contact
    • Offerte aanvragen
    • Portal

6 augustus 2021 by Van Loveren & Partners

Vernieuwd Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg 2021

Begin juli is de geactualiseerde versie van het kwaliteitskader verpleeghuiszorg gepubliceerd door het Zorginstituut Nederland. Het kader is opgefrist en alle besluiten die de afgelopen jaren zijn genomen zijn erin verwerkt. Het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg is daarmee weer bij de tijd. Leren en ontwikkelen blijft centraal staan: samen als professional en cliënt het beste resultaat bereiken.

Wat is er anders?

De tekst van het kwaliteitskader is opgefrist en her en der opnieuw geordend, maar er zijn geen inhoudelijke wijzigingen aangebracht. De afgelopen jaren zijn diverse ontwikkelopdrachten afgerond en besluiten genomen in de Stuurgroep Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg. Deze zijn verwerkt in het kwaliteitskader 2021.

Hieronder noemen we een paar onderdelen uit het kader en laten zien hoe Van Loveren & Partners u daarbij kan blijven ondersteunen:

  • Als organisatie moet u met professionals en cliënten een duidelijke visie op kwaliteit formuleren en uitdragen, kernwaarden hiervoor kunt u in een samen met ons opstellen in een begeleide dialoogsessie (zoals focusgroepen, spiegelgesprekken, arenagesprekken, of een wereldcafé);
  • Een permanente leercultuur staat centraal, continu leren en ontwikkelen is onderdeel van gesprek in de teams. Wij begeleiden teams hierin met interactieve sessies, blended leerarrangementen, veelal gekoppeld aan de thema’s methodisch werken, kwaliteitskader, persoonsgerichte zorg, klant- en medewerkerstevredenheid, LAVA en zorgzwaarte;
  • De indicatoren voor basisveiligheid zijn uitgewerkt, de verplichte en vrije-keuze indicatoren vindt u jaarlijks op de site van het Zorginstituut, u verzamelt deze bijvoorbeeld op het dashboard in MijnZorgPeiler;
  • De normen personeelssamenstelling zijn opgenomen en de personeelssamenstelling is afgestemd op de bewonersgroep, u geeft jaarlijks inzicht middels indicatoren in de openbare database;
  • U verzamelt jaarlijks cliëntervaringen, vanaf 2021 met de zes waarderingsvragen van ZorgkaartNederland én een zelfgekozen instrument zoals IQ Care;
  • Voor een goed werk- en leerklimaat verzamelt u ook ervaringen van medewerkers, bijvoorbeeld met een medewerkerstevredenheidsonderzoek.

Hoe geeft u invulling aan alle eisen?

Wilt u meer inzage of uw organisatie op een goede manier invulling geeft aan de eisen van het kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021?

Middels een quickscan brengen wij met u in kaart waar uw organisatie staat. We laten zien waar verbeterkansen liggen en welke concrete stappen u nog moet zetten om aan de normen en eisen van het kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021 te voldoen.

U kunt ook zelf onze scan kwaliteitskader in MijnZorgPeiler uitvoeren.

Door een heldere rapportage, met aanbevelingen, een stappenplan en planning, kunt u meteen aan de slag met het vervolg.

Wilt u weten wat onze quickscan precies inhoudt? Lees er hier meer over.

Samenhang en meer informatie

Onderstaand een aantal handige links:

  • Personeelsbezetting in samenhang met zorgzwaarte
  • Inzet van MijnZorgPeiler voor continu leren en ontwikkelen
  • IQ Care als erkend instrument in de verpleeghuiszorg
  • Waarderingen ZorgkaartNederland
  • Medewerkerstevredenheid in de zorg
  • LAVA bij huiskamergesprekken met cliënten

U kunt ook meteen een afspraak met één van onze adviseurs plannen.
Neem contact met ons op via de chat, het contactformulier of bel ons via 024 677 96 96

Downloads Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg 2021

Hier vindt u:

  • het nieuwe kwaliteitskader verpleeghuiszorg
  • nieuwsbericht van het Zorginstituut Nederland
  • alle informatie op zorginzicht.nl over het nieuwe kwaliteitskader
  • de publieksversie kwaliteitskader verpleeghuiszorg

Categorie: Algemeen

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

De Buitenwereld

“Zeer goed. Bedankt voor de fijne samenwerking, de gegeven informatie en de duidelijke rapportage!”   Mw. T. v.d. … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!

Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Zoeken

certificering NEN7510 NEN7510
Beheer cookie toestemming
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}