Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2023
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2023
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen

6 augustus 2021 by Van Loveren & Partners

Vernieuwd Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg 2021

Begin juli is de geactualiseerde versie van het kwaliteitskader verpleeghuiszorg gepubliceerd door het Zorginstituut Nederland. Het kader is opgefrist en alle besluiten die de afgelopen jaren zijn genomen zijn erin verwerkt. Het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg is daarmee weer bij de tijd. Leren en ontwikkelen blijft centraal staan: samen als professional en cliënt het beste resultaat bereiken.

Wat is er anders?

De tekst van het kwaliteitskader is opgefrist en her en der opnieuw geordend, maar er zijn geen inhoudelijke wijzigingen aangebracht. De afgelopen jaren zijn diverse ontwikkelopdrachten afgerond en besluiten genomen in de Stuurgroep Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg. Deze zijn verwerkt in het kwaliteitskader 2021.

Hieronder noemen we een paar onderdelen uit het kader en laten zien hoe Van Loveren & Partners u daarbij kan blijven ondersteunen:

  • Als organisatie moet u met professionals en cliënten een duidelijke visie op kwaliteit formuleren en uitdragen, kernwaarden hiervoor kunt u in een samen met ons opstellen in een begeleide dialoogsessie (zoals focusgroepen, spiegelgesprekken, arenagesprekken, of een wereldcafé);
  • Een permanente leercultuur staat centraal, continu leren en ontwikkelen is onderdeel van gesprek in de teams. Wij begeleiden teams hierin met interactieve sessies, blended leerarrangementen, veelal gekoppeld aan de thema’s methodisch werken, kwaliteitskader, persoonsgerichte zorg, klant- en medewerkerstevredenheid, LAVA en zorgzwaarte;
  • De indicatoren voor basisveiligheid zijn uitgewerkt, de verplichte en vrije-keuze indicatoren vindt u jaarlijks op de site van het Zorginstituut, u verzamelt deze bijvoorbeeld op het dashboard in MijnZorgPeiler;
  • De normen personeelssamenstelling zijn opgenomen en de personeelssamenstelling is afgestemd op de bewonersgroep, u geeft jaarlijks inzicht middels indicatoren in de openbare database;
  • U verzamelt jaarlijks cliëntervaringen, vanaf 2021 met de zes waarderingsvragen van ZorgkaartNederland én een zelfgekozen instrument zoals IQ Care;
  • Voor een goed werk- en leerklimaat verzamelt u ook ervaringen van medewerkers, bijvoorbeeld met een medewerkerstevredenheidsonderzoek.

Hoe geeft u invulling aan alle eisen?

Wilt u meer inzage of uw organisatie op een goede manier invulling geeft aan de eisen van het kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021?

Middels een quickscan brengen wij met u in kaart waar uw organisatie staat. We laten zien waar verbeterkansen liggen en welke concrete stappen u nog moet zetten om aan de normen en eisen van het kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021 te voldoen.

U kunt ook zelf onze scan kwaliteitskader in MijnZorgPeiler uitvoeren.

Door een heldere rapportage, met aanbevelingen, een stappenplan en planning, kunt u meteen aan de slag met het vervolg.

Wilt u weten wat onze quickscan precies inhoudt? Lees er hier meer over.

Samenhang en meer informatie

Onderstaand een aantal handige links:

  • Personeelsbezetting in samenhang met zorgzwaarte
  • Inzet van MijnZorgPeiler voor continu leren en ontwikkelen
  • IQ Care als erkend instrument in de verpleeghuiszorg
  • Waarderingen ZorgkaartNederland
  • Medewerkerstevredenheid in de zorg
  • LAVA bij huiskamergesprekken met cliënten

U kunt ook meteen een afspraak met één van onze adviseurs plannen.
Neem contact met ons op via de chat, het contactformulier of bel ons via 024 677 96 96

Downloads Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg 2021

Hier vindt u:

  • het nieuwe kwaliteitskader verpleeghuiszorg
  • nieuwsbericht van het Zorginstituut Nederland
  • alle informatie op zorginzicht.nl over het nieuwe kwaliteitskader
  • de publieksversie kwaliteitskader verpleeghuiszorg

Categorie: Algemeen

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Stichting Samen Zorgen

“Corrie Huijben heeft op een heldere manier onze beide cliëntenraden vooraf geïnformeerd over de onderzoeksopzet. Dankzij medewerksters die … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • PREM Wijkverpleging 2023
  • Samenwerking met Heel Holland Zorgt!
  • Boodschap Corrie

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen