Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2023
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2023
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen

25 april 2018 by Van Loveren & Partners

Meten is maatwerk!

Instrumenten cliëntervaringsonderzoek Verpleeghuiszorg

De stuurgroep Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg heeft besloten dat de keuze voor cliëntervaringsonderzoek bij zorgorganisaties moet liggen (lees meer in het bericht van ActiZ). Wij juichen deze beslissing toe; dit sluit perfect aan bij onze visie dat meten maatwerk is en moet passen bij iedere unieke organisatie.

Meten is maatwerk, het moet aansluiten bij úw visie.

Deze beslissing biedt een uitgelezen kans om uit onze vijf valide instrumenten het instrument te kiezen wat het beste aansluit bij de visie en behoefte van uw organisatie.

Eisen voor keuze en gebruik van het instrument

De stuurgroep stelt drie eisen in het proces voor de keuze en gebruik van het instrument. Met onze werkwijze voldoet u aan de gestelde eisen, richten we de meting op maat in en leggen we samen landelijk verantwoording af.

  1. In de keuze voor het instrument begeleiden we het keuzeproces en stellen we met u de onderbouwing van deze keuze voor het kwaliteitsplan en kwaliteitsverslag op.
  2. We betrekken de cliëntenraad, de ondernemingsraad en eventueel andere vertegenwoordiging van de werkvloer bij de keuze van het instrument.
    Kiest u voor één van onze instrumenten, dan betrekken we hen ook bij de inhoud van de vragen in aansluiting bij de visie van uw organisatie.
  3. We leveren de uitkomsten voor het kwaliteitsverslag aan en beschrijven met u hoe deze gebruikt worden voor leren en verbeteren.

Vanuit onze jarenlange ervaring met onderzoek, advies en implementatie in de ouderenzorg zetten we onze kennis als sparringpartner in om met u aan kwaliteit in zorg te werken.

Eisen aan meting en instrument voor cliëntervaringsonderzoek

De stuurgroep heeft tevens een set eisen gepubliceerd waaraan de cliëntervaringsmeting én het instrument moeten voldoen. Onze vijf instrumenten en de werkwijze van de meting zijn getoetst aan deze eisen en voldoen volledig hieraan.

Van Loveren & Partners heeft samen met zorgorganisaties, universiteiten, E-Qual, Vilans, professionals en experts de volgende vijf instrumenten ontwikkeld die aansluiten bij de thema’s en uitgangspunten van het kwaliteitskader.

  • IQ Care
    Intelligent Quality Care: op een slimme manier kwaliteit verbeteren.
  • MijnZorgPeiler
    Tool voor blijvende verbetering op basis van (eigen) onderzoek.
  • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    Inzicht in wat cliënten zelf kunnen en wat met hulp van anderen.
  • POS-O
    Personal Outcomes Scale voor ouderen meet op acht domeinen de kwaliteit van bestaan bij ouderen.
  • CQ-Index Nieuwe stijl
    De vertrouwde CQ-Index dient als basis voor deze verkorte vragenlijst. De basisvragen uit de oude CQ-Index vormen de basis. Zij worden aangevuld met organisatiespecifieke vragen.

Onze vijf instrumenten zijn getoetst aan de landelijke gestelde eisen.

Onze instrumenten voldoen aan de landelijke eisen, de eisen van ons ISO20252 certificaat en de behoefte om op een valide, onderbouwde methode onderzoek te doen binnen uw organisatie. Met de vijf instrumenten die we hebben ontwikkeld, sluiten we aan op de visie van uw organisatie.

Categorie: Algemeen

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

De Binnenvest

"Ons centrum voor maatschappelijke opvang de Binnenvest heeft Van Loveren & Partners gevraagd voor het tweede … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Samenwerking Stichting 100% Zorg Alliantie
  • PREM Wijkverpleging 2023
  • Samenwerking met Heel Holland Zorgt!
Beheer cookie toestemming
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen