Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2021
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2022
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen
Home » Onderzoek als praktische basis » Onderzoek vrijwilligers

Onderzoek vrijwilligers

Klanttevredenheid en cliëntervaringen op de pc

Hoe ervaren vrijwilligers uw organisatie?

Vrijwilligers zijn van onschatbare waarde voor uw organisatie. Met hun inzet leveren zij een waardevolle bijdrage aan de zorg en dienstverlening voor uw cliënten.

Om uw vrijwilligers optimaal te ondersteunen, is inzicht in hun ervaringen onmisbaar. Onderzoek is voor ons de basis voor gerichte verbetering. Met de resultaten van onze vragenlijst ‘Ervaringen van vrijwilligers’ stemt u uw beleid af op hun wensen en behoeften. Zo biedt u hen een prettige omgeving waarin ze graag een bijdrage willen leveren aan de zorg en dienstverlening.

Ervaringen van vrijwilligers
In het onderzoek komen onder andere de volgende vragen aan bod:

  • Weten uw vrijwilligers wat u van hen verwacht?
  • Hoe ervaren zij de afstemming en de communicatie?
  • Biedt u hen voldoende ondersteuning?
  • Voelen de vrijwilligers zich gewaardeerd?

Onze vragenlijst vullen wij in overleg met u aan met vragen die specifiek zijn voor uw situatie.

Hoe werkt het?
Het onderzoek vindt schriftelijk of via internet plaats, op basis van de adressenbestanden die u aanlevert. Schriftelijke verzendingen verzorgen wij volledig vanuit ons kantoor. Ook de organisatie van online metingen nemen wij voor onze rekening, inclusief herinneringen en bedankjes.

Helder rapport
Wij presenteren de resultaten van het onderzoek in een helder rapport. Daarin geven wij aan hoe vrijwilligers uw organisatie beoordelen, eventueel per afdeling of locatie. In het rapport houden wij rekening met bijzondere aspecten van uw organisatie. Wij stellen het rapport zo op dat het geschikt is om te bespreken met uw medewerkers, uw cliëntenraad en (vertegenwoordigers van) uw cliënten.

Aan de slag!

  • Hebben uw vrijwilligers meer ondersteuning of aansturing nodig?
  • Is de communicatie met hen voldoende?
  • Vinden vrijwilligers u een aantrekkelijke zorgaanbieder?

Met de resultaten van het onderzoek kunt u meteen aan de slag. Heeft u behoefte aan expertise bij het opzetten van verbetertrajecten en het bepalen van de plaats van uw vrijwilligersbeleid in uw kwaliteitsplan? Wij helpen u graag!

Keurmerk
Van Loveren & Partners heeft sinds 2008 als onafhankelijk meetbureau het keurmerk om metingen naar klantervaringen uit te voeren. Daarmee garanderen we de validiteit en betrouwbaarheid van onze onderzoeken.

Interesse?
Wilt u meer informatie over de vragenlijst ‘Ervaringen van vrijwilligers’? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Zinzia Zorggroep

“Geen onleesbare rapporten, maar een heldere weergave van het cliëntenoordeel. Dat is onze CQ-ervaring met bureau Van Loveren & … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • Boodschap Corrie
  • Interim opdracht kwaliteitsfunctionaris
  • Congres: Ongerichte zorg? Samen op koers!

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen