Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2024
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2023
  • MijnZorgPeiler
  • Branches
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Klanten over ons
  • Over ons
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
    • Certificering voor onderzoek
  • Contact
    • Offerte aanvragen
    • Portal

17 april 2020 by Van Loveren & Partners

Initiatieven eenzaamheid in coronatijd deel 2

In onze vorige update deelden we initiatieven tegen eenzaamheid onder ouderen in de coronatijd. Het is prachtig om te zien dat zoveel nieuwe projecten en ideeën ontstaan en dat iedereen samen de handen ineen wil slaan om ouderen een hart onder de riem te steken. Honderden kaartjes, knutselwerkjes, telefoontjes en stoepkrijttekeningen worden al ingezet om ouderen wat afleiding te bieden.

In deze update geven we enkele voorbeelden van initiatieven bij verpleeg- en verzorgingshuizen. Deze voorbeelden laten zien wat zorgmedewerkers, vrijwilligers of buurtbewoners doen om de ouderen, die nu geen bezoek mogen ontvangen, toch een glimlach op het gezicht te toveren. De vindingrijkheid en creativiteit leveren mooie acties op, hieronder een kleine verzameling:

  • Lokale pannenkoekenbakker die op het plein voor een verzorgingshuis pannenkoeken gaat staan bakken om deze vervolgens op een veilige manier tot aan de voordeur van iedere bewoner te brengen. Voor de bewoners zowel leuke bedrijvigheid om naar te kijken, als iets lekkers om op te eten.
  • Cleaning Clowns die de ramen wassen bij woonzorgcentra en daarmee een lach op het gezicht toveren bij demente ouderen. De reacties waren hartverwarmend omdat bewoners zwaaiden, handkusjes gaven of zelfs binnen meehielpen het raam schoon te maken.
  • Balkonbingo om toch de wekelijkse bingo-activiteit door te kunnen laten gaan. Met behulp van een microfoon en een versterker is er vanaf het plein voor het verzorgingshuis buiten een bingo gehouden waarbij de bewoners in het zonnetje vanaf hun eigen balkon mee konden doen.
  • Draaiorgel dat nu in de straten in de binnenstad weinig te doen heeft, werd ingehuurd door een verzorgingscentrum om herkenbare liedjes van vroeger te draaien terwijl het langs het verzorgingshuis reed waar de bewoners in de tuin of op het balkon zaten.

Dit zijn enkele voorbeelden die voor wat afleiding en gezelligheid voor bewoners van verpleeg- en verzorgingshuizen zorgen. Daarnaast wordt er veel gebruik gemaakt van tablets waarmee zorgmedewerkers langsgaan bij de ouderen om te helpen een videoverbinding te leggen met familie of vrienden.

Wilt u meer informatie of ondersteuning in uw organisatie? Laat het ons weten!

Keep up the good work! Tot de volgende update.

Categorie: Algemeen

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

De Buitenwereld

“Zeer goed. Bedankt voor de fijne samenwerking, de gegeven informatie en de duidelijke rapportage!”   Mw. T. v.d. … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!

Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Zoeken

certificering NEN7510 NEN7510
Beheer cookie toestemming
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}