Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2023
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2023
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen

5 november 2015 by Van Loveren & Partners

Verplichting CQ-Index 2016 in Wlz vervalt

Inmiddels is er duidelijkheid over de verplichting van de CQ-Index in de VV&T voor 2016.

Duidelijk: verplichting CQ-Index 2016 vervalt

Zorgorganisaties zijn vanaf 1 januari 2016 niet meer verplicht om de CQi-vragenlijst VVT te gebruiken voor het meten van ervaringen van cliënten die verpleegzorg krijgen via de Wet langdurige zorg (Wlz).
De zorgorganisaties kunnen voor het registreren van cliëntervaringen volgend jaar ook andere meetinstrumenten gebruiken. ActiZ, BTN en Zorgverzekeraars Nederland (ZN) hebben dit samen afgesproken.

 

Ervaringen transparant maken

Ondanks dat de verplichting van de CQ-Index in 2016 vervalt, blijven zorgorganisaties verantwoordelijk om de ervaringen van hun cliënten transparant te maken.  Zorgorganisaties kunnen gebruik blijven maken van de CQi-vragenlijst, maar mogen ook een ander instrument inzetten.

 

Instrument op maat

Hier ligt een kans om een instrument te kiezen dat past bij de vraag, identiteit en kernwaarden van uw zorgorganisatie. Verder brengen wij ook in kaart wat uw zorgkantoor van u verwacht.

Met een instrument op maat krijgt u de juiste stuurinformatie boven tafel.
Resultaten waar u iets aan heeft.

Wilt u weten hoe wij samen met u hieraan invulling kunnen geven?
Vraag meer informatie aan of bel ons op 024 – 677 96 96 .

Ervaring

Voor verschillende klanten hebben wij, ook in 2015, instrumenten ingezet die vanuit de klantervaring input leveren voor het zorgproces.
Deze instrumenten zijn toegespitst op het beleid en de visie van uw organisatie, waarmee een directe link wordt gelegd met uw kwaliteitsbeleid.
We leveren hiermee kwantitatieve, maar ook kwalitatieve informatie aan. Naast het objectief meten, ook het verhaal van de cliënt als input.

 

Kwaliteitskader 2016

In oktober 2016 moet een nieuw kwaliteitskader gereed zijn. Het project waardigheid en trots levert belangrijke input voor het nieuwe kwaliteitskader dat op 1 oktober 2016 gereed moet zijn.
ActiZ, BTN en ZN hebben gaan in 2016 werken aan een nieuw meetinstrument dat aansluit bij de Wlz en dat leidt tot minder administratieve belasting van cliënten en zorgorganisaties.

 

Meer over de verplichting CQ-Index 2016 leest u op de website van ActiZ en Skipr.
Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.

 

05/11/2015

Terug naar het overzicht van nieuwsberichten.

Categorie: Algemeen

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Stichting Samen Zorgen

“Corrie Huijben heeft op een heldere manier onze beide cliëntenraden vooraf geïnformeerd over de onderzoeksopzet. Dankzij medewerksters die … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • PREM Wijkverpleging 2023
  • Samenwerking met Heel Holland Zorgt!
  • Boodschap Corrie

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen