Van Loveren en Partners

  • Home
  • Onderzoek
    • Quickscan Kwaliteitskader verpleeghuiszorg 2021
    • Cliëntervaringen verpleeghuiszorg 2023
    • CQ-Index in de Zorg
      • Klanttevredenheid met CQ-Index
      • Hoe werkt een CQ-Index onderzoek?
    • IJking Zorgzwaarte
    • IQ Care: innovatief onderzoek in de zorg
    • MijnZorgPeiler – de basis voor dialoog
    • Monitor voor Zelfredzaamheid en Participatie
    • MTO – Medewerkers-tevredenheidsonderzoek
    • Onderzoek met PREM vragenlijsten
      • PREM Wijkverpleging 2023
    • Onderzoek mantelzorgers
    • Onderzoek vrijwilligers
    • Teamcompetenties in beeld met de teamscan
  • Advies
    • Facilitair advies in de zorg
    • Implementatiecoach
    • Interim management & Detachering
  • Trainingen
    • Overzicht van onze trainingen
    • LAVA – Leer je cliënt écht kennen.
  • Branches
    • Gehandicaptenzorg
    • GGZ
    • Maatschappelijke opvang
    • Verpleeghuiszorg
    • Wijkverpleging
  • Over ons
    • Actueel
    • Onze klanten
    • Anderen over ons
    • Certificering voor onderzoek
    • Team
    • Werken bij Van Loveren & Partners
  • Portal
  • Contact
    • Inschrijven Workshops en trainingen
    • Offerte aanvragen
Home » Onderzoek als praktische basis » Cliëntervaringsonderzoek Wmo en Jeugd

Cliëntervaringsonderzoek Wmo en Jeugd

Als gemeente stelt u de belangen van uw burgers voorop. Ook in de Wmo en Jeugdzorg wilt u zorgen voor optimale maatschappelijke ondersteuning.
Maar weet u of uw burgers dit ook zo ervaren? Zijn zij tevreden met uw aanbod?
Met het cliëntervaringsonderzoek voor Wmo en jeugd krijgt u een duidelijk antwoord op deze vragen. In 2016 is het uitvoeren van een cliëntervaringsonderzoek verplicht.

Nieuw cliëntervaringsonderzoek

De VNG ontwikkelt op dit moment voor 2016 een nieuwe vragenset voor het cliëntervaringsonderzoek (lees hier meer). Deze standaard vragenset moet onderdeel zijn van het cliëntervaringsonderzoek. Als gemeente kunt u aanvullende vragen toevoegen, gericht op specifieke onderdelen van het lokale beleid.

Wij kunnen u daarbij ondersteunen, door het onderzoek uit te voeren, de resultaten te verwerken en samen met u aan beleid te werken.

Wij voeren dit cliëntervaringsonderzoek graag voor u uit!

Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Verplicht onderzoek Wmo en Jeugd

Vanaf 2016 bent u als gemeente, op grond van artikel 2.5.1 van de wet, verplicht jaarlijks te onderzoeken hoe cliënten de kwaliteit van de maatschappelijke ondersteuning ervaren. In tegenstelling tot voorgaande jaren moet dit in de vorm van een verplichte vragenlijst. De eis vanuit de VNG is dat de uitkomsten voor 1 juli bekend zijn. Elke gemeente moet het onderzoek daarom in de eerste helft van 2016 uitvoeren. Verder stelt de VNG de volgende eisen:

  • schriftelijke afname en eventueel ook online
  • voldoende respons voor betrouwbare uitspraken

Met de uitkomsten kunt u de maatschappelijke ondersteuning optimaliseren en uw beleid verder aanscherpen.

Onze ervaring met onderzoek

Als onderzoeks- en adviesbureau hebben wij veel cliëntervaringsonderzoek uitgevoerd. Onze opdrachtgevers in de Wmo, Jeugdzorg en gezondheidszorg, zijn hierover erg tevreden. Wilt u weten wat onze klanten van ons vinden? Wij sturen u graag referenties toe, maar lees ook meer bij ‘Anderen over ons‘.

Waarom cliëntervaringsonderzoek?

In de Wmo 2015 is bepaald dat er meer nadruk moet komen te liggen op het meten van ervaringen van cliënten, in plaats van op tevredenheid. Onderzoek naar ervaringen van cliënten levert meer handvatten op voor aanscherping van beleid dan een algemeen cijfer voor tevredenheid.

Wilt u meer informatie over de verschillende mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Neem contact op

We horen graag van u. Stuur ons een bericht en we nemen snel contact met u op.

Sending

Klanten over ons

Stichting Samen Zorgen

“Corrie Huijben heeft op een heldere manier onze beide cliëntenraden vooraf geïnformeerd over de onderzoeksopzet. Dankzij medewerksters die … lees verder...

Over ons

over-ons Kwaliteit van zorg en dienstverlening is een van de belangrijkste speerpunten van elke organisatie. Dit ondersteunen met onderzoek, advies en training zorgt ervoor dat de kwaliteit alleen maar toeneemt. Zorg voor … lees meer...
Privacy

Contact

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bel ons op 024 - 677 96 96 of stuur een mail.

Meer gegevens vindt u op de contactpagina.

certificering Bezoek ons op Linkedin
LinkedIn

Volg ons op Twitter
Twitter

Zoeken

Recente berichten

  • PREM Wijkverpleging 2023
  • Samenwerking met Heel Holland Zorgt!
  • Boodschap Corrie

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je meedoet aan onze open LAVA-training!

Bij genoeg aanmeldingen (minimaal 8) gaat de open training door.

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Schrijf je in voor de open LAVA training
Ik schrijf me in voor de training met als data:

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Boek een LAVA training

Hey! Wat leuk dat je een training gaat boeken!

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op.

Boek een LAVA training

Heb je alles ingevuld? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Sending

Mogen wij u wat vragen...?

 

Wat stelt u centraal in 2017?
Wij zijn erg benieuwd wat u als relatie centraal stelt in 2017.
Wilt u meewerken aan ons onderzoek?

Selecteer een geldig formulier
Bel mij terug!

 

Bel mij terug
Bezig met versturen